Administratör

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2025-06-09


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Serviceenheten arbetar ca 280 personer som tillsammans erbjuder expertstöd och levererar service och tjänster inom en bredd av områden till hela universitetet.

Housing Services inom Serviceenheten erbjuder bostäder, råd och stöd för inkommande internationella studenter och forskare. Arbetet med uthyrning av tillfälliga student- och forskarbostäder innebär en stor administration kring bokningar och ekonomi.

Vid Housing Services arbetar idag sex personer med de administrativa uppgifterna kring uthyrningen. Arbetet sker i nära samarbete med kollegor inom Serviceenheten som sköter praktiska ärenden kring bostäderna.

Mer information finns här: Housing services | University of Gothenburg



Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak vara löpande administration kring våra studentbostäder och du kommer bl a att arbeta med:

• arbete i bokningssystem för uthyrning av bostäder
• ekonomiadministration som avisering/fakturering, uppföljning etc
• kontakter med internationella studenter och forskare som söker bostad och/eller information
• kontakter med personal inom universitetet gällande bostadsuthyrning och ekonomi
• hantering av informationsmaterial och hyreskontrakt
• medverka vid informationstillfällen och aktiviteter

Kontakter sker på både svenska och engelska. Andra enklare arbetsuppgifter av administrativ eller praktisk art kan förekomma.

Arbetet sker i en dynamisk miljö där rollen kan komma att utvecklas över tid i takt med verksamhetens behov.

Arbetet utförs i samarbete med kollegor som hanterar liknande frågor. Tillsammans bildar ni ett arbetslag med hög grad av självstyre och egenansvar.



Kvalifikationer
För att lyckas i rollen krävs att du har:

• eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av administrativt arbete
• erfarenhet av arbete med kundsupport eller liknande serviceyrke
• erfarenhet av arbete i digitala miljöer och system
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska

Stor vikt läggs vid att kunna samarbeta och avlasta varandra i gruppen för en kreativ och god arbetsmiljö.

Följande erfarenhet är meriterande:

• att ha arbetat i bokningsprogrammet Din Hyresvärd eller liknande system
• att ha arbetat i ekonomisystemet Agresso eller liknande system
• att ha arbetat med uthyrning av bostäder, t ex från bostadsföretag el likn
• att ha arbetat med internationella studenter och/eller internationell personal

Det är även meriterande om du har arbetat vid eller har utbildning från Göteborgs universitet och därigenom har kännedom och kunskap om universitetets verksamhet och organisation.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig. Du kan självständigt planera och organisera ditt arbete och trivs i en administrativ roll. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga.



Anställning
Anställningen är en tillsvidareanställning med en omfattning av 100% (heltid) med placering vid Serviceenheten, Göteborgs universitet, Göteborg.

Kontor finns i centrala Göteborg. Göteborgs universitet erbjuder möjlighet till distansarbete upp till 2 dagar i veckan under förutsättning av det är möjligt utifrån verksamhetens behov.

Tillträde för anställningen är 1 september eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.



Publiceringsdatum
2025-06-09

Övrig information
Intervjuer är planerade att genomföras under vecka 27.



Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta sektionschef Karin Hellqvist, karin.hellqvist@gu.se.



Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande



Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-06-23



Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ersättning
Göteborgs universitet tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153), http://www.gu.se/

Arbetsplats
Göteborgs universitet

Jobbnummer
9378380

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: