Administratör

Bergslagens Räddningstjänst / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergslagens Räddningstjänst i Kristinehamn, Karlskoga eller i hela Sverige

Bergslagens Räddningstjänst är ett kommunalförbund som ansvarar för räddningstjänsten för ca 85 500 invånare i Kristinehamn, Storfors, Filipstad, Hällefors, Karlskoga och Degerfors kommuner. Organisationen består av 85 heltidsanställda och 111 deltidsanställda fördelade på åtta brandstationer.
Arbetsuppgifter
Du arbetar med löpande diarieföring, expediering och posthantering samt säkerställer att processen sker i enlighet med lagens krav på ett effektivt och transparent sätt. Du stödjer vidare övriga i organisationen med dokumenthanteringsfrågor och ansvarar för utlämnande av allmän handling, inklusive arbete med sekretessprövning. Vi arbetar ständigt med att digitalisera oss och därför kommer du att arbeta med att utveckla digitala processer och ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem. Arbetet innebär också utvecklingsarbete inom de administrativa arbetsuppgifterna. Som nämndsekreterare ansvarar du för kallelser, protokoll, expediering av protokoll och handlingar, stöd och service till nämndens ordförande och förbundets medarbetare. I tjänsten ingår även fakturahantering, fakturering samt övriga ekonomi och administrativa arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2022-11-18

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har minst gymnasieexamen eller annan utbildning som bedöms relevant för tjänsten. Du har tidigare erfarenhet av arbete som administratör eller en annan roll som givit dig erfarenhet av offentlig förvaltning. Du har god kunskap om de lagar och regler som styr offentlig verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du har ett intresse, en vilja och en förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du förväntas ta ett stort eget ansvar för dina uppgifter vilket du gör genom att självständigt planera och styra ditt arbete. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Arbetet innebär mycket kontakter med medarbetare och allmänheten där det är av vikt att du är serviceinriktad och uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt om anställningen
Tillsvidareanställning, Provanställning kan komma att tillämpas.
Heltid, dagtid
Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning tillämpas, lämna gärna löneanspråk i din ansökan.
Rekrytering sker i samråd med våra berörda fackliga organisationer. Vi arbetar aktivt med mångfald inom räddningstjänsten och eftersträvar en jämnare könsfördelning.
Vi kallar till intervju löpande så vänta inte med din ansökan.
Välkommen med din skriftliga ansökan till info@brt.se
Ange "Ansökan Administratör" i rubrikraden.

Kontaktperson för detta jobb
Förbundschef Peter Backman, 0586-636 29
Fackliga företrädare Vision, Kommunal eller Ledarna nås via växeln 0586-636 00

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-09

Adress
Bergslagens Räddningstjänst
Brandkårsvägen 2
68130 Kristinehamn

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bergslagens Räddningstjänst (org.nr 222000-0919)
Brandkårsvägen 2 (visa karta)
681 30  KRISTINEHAMN

Ansökan
E-post: info@brt.se

Jobbnummer
7184554

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergslagens Räddningstjänst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergslagens Räddningstjänst: