Administratör

Linköpings kommun / Administratörsjobb / Linköping
2019-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Leanlink
Leanlink är Linköpings kommuns utförarorganisation och här jobbar vi med verksamhet inom områdena stöd, omsorg, IT, kost och service. Vi har en spännande bredd av verksamheter och är 2500 medarbetare som alla jobbar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Vi drivs av att skapa bra dagar för våra kunder och medarbetare samt att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är måna om att vår verksamhet ska genomsyras av god kvalitet och professionalitet, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för dem vi är till för.

Läs mer om Leanlink och våra olika verksamheter på leanlink.se

Om arbetsplatsen
Stöd och Service är ett affärsområde inom Leanlink som består av två verksamheter, Lokalplanering och Idrott & Service.

Lokalplaneringen arbetar som ett konsultstöd för kommunala verksamheter inom lokalförsörjning.

Idrott & Service har i uppdrag att utveckla personer som är anställda med en arbetsmarknadsinsats där målet är att den enskilde ska utvecklas mot att gå mot arbete eller studier. Idrott och Service driver verksamheter inom enheterna Service, Natur, Produktion, Idrott, Café/städ och Tryckeri-Ardako.

Som stöd till våra verksamheter och chefer, finns en grupp bestående av en administratör och tre samordnare inom områden: ekonomi, avtal och processer och personal/rekrytering. Då vår administratör kommer att gå i pension i vår söker vi nu en efterträdare. Gruppen är direkt underställd affärsområdeschefen inom Stöd och Service och sitter i lokaler belägna i centrala Linköping.

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden.

Publiceringsdatum
2019-01-22

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som kan bli en fast punkt på vår enhet och som trivs med att vara ett viktigt ankare för både vår ledningsgrupp men även för våra grupp-och arbetsledare ute i verksamheterna. Vi har under det senaste året genomfört en omorganisation med fokus både på organisation, arbetssätt och processer. Vi står inför nya uppdrag som kommer att kräva ytterligare justeringar i organisation, processer och rutiner, där du involveras i utvecklingsarbetet. Vår strävan är att skapa en kultur som utgår från våra medarbetare och som präglas av ett arbete med ständiga förbättringar.

Som administratör arbetar du med personal- och löneadministration och fungerar som ett administrativt stöd för affärsområdeschef, verksamhetschef, gruppledare och arbetsledare. Du har även daglig kontakt med övriga medarbetare i verksamheterna och besvarar frågor om exempelvis löne- och anställningsvillkor, schemafrågor, semestersaldon med mera. Du ansvarar för hantering och rapportering i personal- och lönesystemet Heroma, vilket ställer krav på kunskap om regelverket inom området och om schemafrågor. I arbetsuppgifterna ingår även rekvirering av lönebidrag, arkivering och diarieföring. Vidare konterar du fakturor i ekonomisystemet Agresso.

Vi har en strävan att använda våra kompetenser på bästa sätt och vi arbetar ofta i projektform. För oss är det viktigt att det arbetssättet passar även dig.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har gymnasieutbildning/YH-utbildning med inriktning administration alt. löneadministration
• har lätt för att samarbeta
• sätter ett värde i att hålla en hög servicenivå
• tar ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• har lätt för att anpassa dig till olika/ändrade omständigheter och klarar att ha många bollar i luften samtidigt
• är lugn, stabil och strukturerad
• kan formulera dig väl i svenska i tal och skrift då arbetet innefattar dokumentation och kundkontakter
• har körkort,våra verksamheter ligger utspridda i Linköping och kortare resor kan förkomma inom tjänsten
• meriterande är om du har arbetat med IT-system som till exempel Heroma, Agresso, W3D3.

Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper.

Information om tjänsten
Intervjuer löpande.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 2566

Om Linköpings kommun
I Linköpings kommun är idéer och innovation centralt. Det är nämligen idérikedomen hos kommunens engagerade och inflytelserika medarbetare som ger Linköping möjligheten att utvecklas och vara en av Sveriges snabbast växande städer. Här är kreativitet, mångfald och jämställdhet minst lika viktigt som att ligga i framkant när det gäller världsledande högteknologi och nytänkande forskning. Tillsammans förbättrar vi våra invånares vardag och framtid. Linköping - Där idéer blir verklighet.

För mer information om hur det är att arbeta hos oss hittar du här:linkoping.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Andersson, Affärsområdeschef catrine.andersson@linkoping.se 013-263161
Mats Olsson, Facklig representant Vision Mats.P.Olsson@linkoping.se 013-207071
Malin Aurell, Samordnare Malin.Aurell@linkoping.se 013- 294658

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Leanlink
58181 Linköping

Kontorsadress
Ågatan 31, 582 22, Linköping

Jobbnummer
4569716

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: