Administratör

Linköpings universitet / Administratörsjobb / Linköping
2018-09-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings universitet i Linköping, Finspång, Motala, Norrköping, Kinda eller i hela Sverige

Kunniga och engagerade medarbetare med goda förutsättningar är en av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna för Linköpings universitet. Lärare och forskare är vår kärnkompetens, men ett framgångsrikt universitet behöver erfarna och motiverade medarbetare inom många områden. Alla roller är viktiga. Vi har ett stort rekryteringsbehov på grund av pensionsavgångar och en forskningsverksamhet i expansion. Du behövs här. Välkommen att söka jobb hos oss!

Institutionen för medicin och hälsa (IMH) har en utbildnings- och forskningsverksamhet som spänner över ett brett medicinskt ämnesfält och utmärker sig genom sin tvärvetenskapliga profil. Målet för vår verksamhet är att kunna möta kompetensbehovet och den höga förändringstakten som finns inom hälso- och sjukvården och inom samhället i övrigt.
Läs mer: https://liu.se/organisation/liu/imh

Vi söker nu en administratör till IMH

Dina framtida arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter kommer bestå i administrativt stöd till avdelningschef, lärare och forskare på avdelningen. På universitetet är chefsuppdrag tidsbegränsade och administratören är sammanhållande av praktiska och administrativa rutiner och processer på avdelningen. Tjänsten har en bred, varierad och flexibel karaktär där du som administratör förväntas att självständigt lösa olika arbetsuppgifter. Du är avdelningens administrativa nav där arbetsuppgifterna bl a består av att administrera personalfrågor tillsammans med avdelningschef liksom introduktion av nyrekryterad personal samt viss ekonomiadministration och lokalhantering. I vardagsarbetet ingår också allmänna administrativa arbetsuppgifter såsom mötes- och reseadministration samt allmän avdelningsadministration såsom dokument- och posthantering, arkivering och inköp, licentiat och doktorsdisputationer, skriva minnesanteckningar och protokoll, göra bokningar, inköp, beställningar och accesshantering. Viss projektadministration och enklare utredningsuppdrag kan förekomma.

Vi söker en person som tar ett helhetsansvar för avdelningens administration och avlastar avdelningschefen i det dagliga arbetet. Du upprätthåller också ett nära samarbete med institutionens centrala funktion och ansvarar för att administrativa rutiner fungerar och är välkända.

Din framtida arbetsplats
Du kommer att tillhöra Avdelningen för verksamhetsstöd som med olika kompetenser stöder forskning och utbildning inom institutionen, men du kommer att ha din arbetsplats på Avdelningen för kardiovaskulär medicin. Tillsammans med kollegor inom avdelningen för verksamhetsstöd finns möjlighet att delta i institutionens övergripande arbete med att förändra och utveckla administrativa processer och rutiner.

Publiceringsdatum
2018-09-03

Kvalifikationer
Vi söker nu någon som har 3-årigt gymnasium eller motsvarande. Påbyggnadsutbildning eller högskolestudier inom administrativa området är meriterande. Du har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och arbetar effektivt i Officepaketets program. Det är meriterande om du har arbetat i ekonomisystem och webbpubliceringssystem samt har erfarenhet från lokalplanering. Du behöver kunna använda både svenska och engelska i ditt vardagliga arbete i både tal och skrift.

Vi letar efter en person som präglas av noggrannhet, serviceanda och handlingskraft. En förutsättning för ett lyckat uppdrag är att du skall trivas med att ta ansvar och arbeta självständigt men också att du har god samarbetsförmåga. I vår verksamhet värdesätts professionell kommunikation högt. Vi förväntar oss att du skall ha förmågan att följa upp och hålla i de administrativa trådarna på avdelningen, vilket kan innebära både ansvar för större projekt men också arbetsuppgifter som kan tyckas enkla men som har stor betydelse för det dagliga arbetet.

Anställningens omfattning
Föräldraledighetsvikariat 100 % med start enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig till den 31 december 2019, med möjlighet till förlängning.

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ersättning
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange löneanspråk i ansökan.

Facklig kontakt
För kontakt med fackliga kontaktpersoner se nedan.

Så ansöker du
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 september 2018. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Lika villkor
Flertalet av våra administratörer inom IMH är kvinnor, därför ges män företräde vid tillsättning av denna anställning, vid i huvudsak lika meriter i övrigt.

Linköpings universitet ska fortsätta att utvecklas som en attraktiv och kreativ arbetsplats som präglas av lika villkor och arbetar därför aktivt för jämställdhet och mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Linköpings Universitet

Adress
Linköpings Universitet
Linköpings universitet
58183 Linköping

Kontorsadress
Campus US

Jobbnummer
4325582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings universitet: