Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2017-04-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-01-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör för tillfällig förstärkning till Rättsenheten vid avdelningen för verksamhetsstöd och styrning i Stockholm.



IVO - Inspektionen för vård och omsorg

IVO:s uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna. IVO har omkring 650 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala avdelningskontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm. IVO bildades 2013 och lyder under Socialdepartementet.



Publiceringsdatum
2017-04-18

Arbetsuppgifter
• Beredning av ärenden
• Viss diarieföring
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev.
• Visst utredningsarbete av anmälningar
• Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen

Din profil

• Relevant utbildning, lägst gymnasieexamen
• Aktuell erfarenhet inom administration
• Goda kunskaper i svenska språket muntligt såväl som skriftligt samt förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt
• Erfarenhet av registerhandläggning
• Mycket god IT- och datorvana
• Mycket god förmåga att strukturera arbetet
• God samarbetsförmåga
• God kännedom om Officepaketet

Vi tycker att det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och om du har kunskap om Salesforce eller annan registerprogramvara samt om du har viss kunskap om lagstiftning inom socialtjänstområdet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vad kan IVO erbjuda dig?

Vi erbjuder en spännande kunskapsorganisation med en stimulerande arbetsmiljö och goda utvecklingsmöjligheter och vi strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald. Anställningen är en visstidsanställning med start omgående och längst tom den 31 mars 2018. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.

Hur du ansöker

Märk din ansökan med dnr 2.6.1-14667/2017.
Sista ansökningsdag är den 26 mars 2017. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

För frågor om tjänsten kontakta Enhetschef Linda Almqvist 010-7885733.
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-specialist Sara Eriksson 010-7885891.

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Fackliga kontaktpersoner är Ulf Prahl, SACO, 010-788 52 57, Ingemar Jonnerhag, Vårdförbundet, 010-788 52 56 och Maria Carneland, Fackförbundet ST, 010-788 54 06.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3444056

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: