Administratör

Föreningen Växtlust Värmland / Administratörsjobb / Sunne
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sunne, Munkfors, Kil, Torsby, Hagfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Föreningen Växtlust Värmland i Sunne

Växtlust Värmland är en offentligstyrd ideell förening som arbetar med projektstöd inom Leader i det svenska Landsbygdsprogrammet under förvaltningsmyndigheten Jordbruksverkets tillsyn. Denna nya förening avlöser en liknande förening som agerat i västra och norra Värmland under perioden 2008-2015. Föreningen består av en styrelse, personal på ett administrativt leaderkontor och intressemedlemmar, främst kommuner och organisationer inom leaderområdet. Uppdraget innebär att förmedla information om projektstöden, stödja projektintressenter att söka de stöd som finns, administrera projektansökningar, besluta om stöd, vägleda genom projekttiden och att handha föreningens egna projekt. Leaderkontoret leds av en verksamhetschef. Övrig personal är ekonom och administratör. Dessa tjänster rekryteras nu i startskedet för den nya verksamhetsperioden.

Beskrivning av arbetsuppgifter: Vill du omsätta dina kunskaper i praktisk handling, ge goda råd utifrån tidigare erfarenhet och stödja intressenter att gå från ord till handling? Är du dessutom en positiv person som gillar att bidra med struktur och ordning? Då kan du vara den ADMINISTRATÖR vi söker! Huvudsakliga arbetsuppgifter: Delaktighet i skapande av leaderkontorets rutiner inom administration, men även för marknadsföring och vägledning av sökande. Ansvar för kontorets löpande administrativa uppgifter. Detta innebär bl a upprättande av register och pärmsystem fysiskt på kontoret samt digitalt för t ex diarieföring, medlems- och projektägarregister inkl adressetiketter. Även utformning av kallelser och utskick samt kopiering av material, bokningar m m. Ansvar för administrativ utrustning och förbrukningsmaterial. Därtill stöd i form av vägledning av externa sökande genom samtal och enligt framtagna rutiner inför ansökan om stöd. Tjänsten innebär även att vara sekreterare vid vissa interna möten, där detta delegeras av verksamhetschefen. Även arbete med Växtlustområdets marknadsföring såsom annonsering, webb- och blogguppdateringar, sociala medier m m ingår. Uppgifter kan tillkomma.

Befattningens utbildningsnivå: Lägst gymnasieexamen inom administration med dokumenterad erfarenhet. Högskolestudier inom administration eller liknande ämnen och erfarenhet av projektadministration är meriterande. Du kommer att bli spindeln i nätet som får leaderkontorets organisation att löpa smidigt. Du vägleder också sökande av projektstöd rätt i Jordbruksverkets datasystem och regelverk samt lägger löpande ut information om vår verksamhet på webb m m. Du gillar att arbeta med andra människor, såväl enskilt som i kontorsteamet och du är noggrann i din yrkesutövning.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid/Deltid
Deltid 40-80% beroende på ev.kombination med annat arbete. Provanställning 6 månader, därefter möjlighet till anställning Tillträde
Mars 2016

Publiceringsdatum
2016-01-08

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön
I första hand månadslön, vid mindre omfattning kan timlön bli aktuellt

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-16
Alla anställningar inom föreningen baseras på projektinsatser under en begränsad programperiod. Deltiden kan anpassas under perioden. För rätt person som passar för verksamheten kan tjänsten dock bli mångårig.
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@vaxtlust.se

Kontakt
Ewa Ryhr Andersson ewa.ryhr.andersson@vaxtlust.se

Företag
Föreningen Växtlust Värmland

Adress
Föreningen Växtlust Värmland
Ideum Svetsarevägen 3
68633 SUNNE

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0730975511

Jobbnummer
2605810

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Föreningen Växtlust Värmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Föreningen Växtlust Värmland: