Administratör - Bemanningsenheten 100%
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb / Göteborg
2017-11-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör - Bemanningsenheten 100%" (publicerad 2018-05-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.
Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.
Publiceringsdatum2017-11-01ArbetsuppgifterSDF Majorna-Linné söker en engagerad, serviceinriktad och självgående administratör med intresse för bemanningsfrågor. Du ingår i vår Bemanningsenhet med sju kollegor.
Som Bemanningsadministratör hos SDF Majorna-Linné arbetar du med att boka timanställda vikarier i TimePool i det kortare tidsperspektivet, du registrerar vikariers sjukfrånvaro samt stöttar dem och verksamheternas chefer i frågor kring lön, tider och IT-stöden TimePool och Personec.
Bemanningsenheten stöttar idag alla förvaltningens sektorer och vi har cirka 900 timanställda vikarier.
För rätt person finns goda möjligheter att själv bidra till utvecklingen av arbetet och arbetsuppgifterna.
Din arbetstid är oftast måndag till fredag från 06:30.
Arbetsuppgifter och tider kan förändras över tid utifrån behov.
KvalifikationerRollen som administratör hos bemanningsenheten kräver att du är driven och utvecklingsinriktad. Du har en utpräglad känsla för service, hög social kompetens och förmåga att se detaljer såväl som helheter. Du är initiativrik, flexibel och kan ta dig an olika typer av arbetsuppgifter. Du är bra på att planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har en positiv framtoning och det märks att du tycker om att ge stöd och service. Du har mycket god samarbetsförmåga och tar egna initiativ för att nå resultat.
Kvalifikationer• Formellt har du minst eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot Administration/offentlig förvaltning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av arbete i liknande roll
• Erfarenhet av att ha utvecklat rutiner och arbetssätt i en serviceinriktad verksamhet
• Mycket god generell datorvana inklusive goda kunskaper i Personec och TimePool
• Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har:
• Kompletterande utbildningar/kurser som är lämpliga för arbetet, gärna inom personalområdet.
• Arbetslivserfarenhet från flera olika sektorer inom offentlig verksamhet
Ett gott bemötande och din känsla för service är personliga egenskaper vi värderar högt.
Vi ser gärna manliga sökande till tjänsten då vi eftersträvar en jämn könsfördelning i personalgruppen.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
• Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
• Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-12-04 eller snarast enligt överenskommelse!, upphör: 2018-07-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-14
Ange följande referens när du ansöker: A727536
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Lotta Romlin 031-365 80 39
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 3778586
Observera att sista ansökningsdag har passerat.