Administrativt stöd till Myndighetsenheten

Aneby kommun, Sociala avdelningen / Administratörsjobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen i Aneby

Aneby kommun är beläget på Småländska Höglandet med knappt 7 000 invånare. Kommunens övergripande vision är "Ett gott liv i en hållbar och växande kommun" och är en arbetsplats där sammanhållning och samarbete är viktigt, och vi tar avstamp i en värdegrund som bygger på öppenhet, utveckling och ansvar.

Myndighetsenheten i Aneby kommun består av tre team. I Vuxenteamet arbetar handläggare och teamledare med ekonomiskt bistånd, missbruk och våld i nära relationer. I Team Barn & Unga arbetar handläggare, och teamledare med barn, unga och familjer. I Biståndshandläggarteamet arbetar handläggare och teamledare med biståndsbedömning gällande äldre, socialpsykiatri samt LSS. Teamen arbetar tätt tillsammans och månar om god samverkan.

Just nu är Myndighetsenheten i behov av en administrativ stödresurs under en begränsad tidsperiod på deltid. Vi söker dig som är intresserad av socialt arbete och eventuellt studerar till socionom och vill kombinera studier med ett deltidsarbete.

Läs mer om hur det är att arbeta i Aneby kommun: aneby.se/jobbahososs.


Publiceringsdatum
2021-03-29

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierade och innebär framförallt ett nära samarbete med socialsekreterarna på enheten. Huvuduppdraget är att avlasta socialsekreterarna genom att vara behjälplig med framförallt administrativa arbetsuppgifter. Det innebär bland annat att strukturera upp akter, scanna in och stämpla handlingar samt skriva ut och sekretessmarkera vid begäran, omboka möten vid sjukdom, betala ut arvoden, skicka utlåtanden, kontera fakturor m.m. Även en del receptionsarbete kommer att förekomma så som att registrera anmälningar, ansvara för jourtelefonen och dess vidarekoppling.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett stort intresse före sociala frågor. Studerar du till socionom är detta ett perfekt deltidsarbete vid sidan av dina studier. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom en Myndighetsenhet är det meriterande.

Som person är du bra på att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt. I ditt arbete kommer du att ha kontakt med olika samarbetspartners och det är därför viktigt att du har en förmåga att skapa goda relationer. Som person är du positiv, lösningsorienterad, ansvarsfull och trygg. Du har vana att formulera dig väl i tal och skrift och god datorvana.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Eventuell kontakt från rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse, upphör: Under 2021, deltid.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1018302".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Aneby kommun (org.nr 212000-0498)

Arbetsplats
Aneby kommun, Sociala avdelningen

Jobbnummer
5660853

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aneby kommun, Sociala avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby kommun, Sociala avdelningen: