Administrativt stöd till kommunsekreterare, Kansliavdelningen

Strängnäs kommun, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Kansliavdelningen ansvarar bland annat för beredningar av ärenden inför nämnd, juridik, kris- och säkerhetsfrågor, hållbarhetsfrågor, utredningar samt allmänna val. Totalt arbetar cirka 25 personer på kansliavdelningen och är uppdelad i tre enheter.

Som administrativt stöd till kommunsekreterare tillhör du den administrativa enheten på kansliavdelningen som har huvudansvaret för den samlade administrationen av de politiska beslutsprocesserna, registratur och kommunarkiv.

Vi söker nu en extra resurs för att komma ikapp med liggande arbete för ett tidsbegränsat uppdrag fram till 2023-07-31, med eventuell möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2023-01-17

Arbetsuppgifter
Som administrativt stöd kommer du att arbeta nära befintliga kommunsekreterare som har huvudansvaret kring ärendeprocessen för kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kunskap och erfarenhet finns, men tid är en bristvara. Det administrativa stödet behöver stötta, hjälpa och underlätta för våra kommunsekreterare genom att ta arbetet med mer rutinartad karaktär. Tillsammans ska hela processen skötas, från beredning och handläggning av ärenden till färdigställande av protokoll.

I uppgifterna ingår grundläggande arbete som att granska underlag, sköta mötesbokningar, ha kontakt med förtroendevalda, och andra förekommande administrativa uppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har godkänd gymnasieutbildning med inriktning mot administration eller annan likvärdig utbildning
• har erfarenhet av administration, gärna inom kommunal förvaltning
• har intresse för offentlig förvaltning och samhällsfrågor
• kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och är tydlig i din kommunikation

Då nämndprocessen är digital är det viktigt att du har en stor IT-mognad och är van att kunna sätta dig in i nya IT-system.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är:
• noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad
• flexibel och resultatinriktad och kan leverera hög kvalitet även under tidspress.
• duktig på att arbeta självständigt och strukturerat

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt, nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "10/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Kontakt
Administrativ chef
Elisabeth Ahlqvist
0152-291 16

Jobbnummer
7352377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Kansliavdelningen: