Administrative assistant

Saab AB / Assistentjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab AB i Karlskrona, Ronneby, Karlshamn, Emmaboda, Tingsryd eller i hela Sverige

Är du strukturerad och noggrann med ett positivt förhållningssätt och tycker om att ge bra service/support i en internationell marknadsorganisation? Då är detta jobbet för dig!



Din roll

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Nu söker vi en Assistent till Marketing & Sales på Saab Kockums, med placering i Karlskrona. Saab Kockums söker en assistent till vår marknadsorganisation Marketing & Sales. Du blir en naturlig del av försäljningsavdelningen, där vår personal främst är placerad i Malmö och Karlskrona, men även utrikes och temporärt i Docksta. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär allt från att ge administrativt stöd till cheferna, kampanjledarna och försäljarna i deras dagliga arbete till att fungera som värdinna vid externa besök och delta vid mässor och utställningar. Ingen dag är den andra lik och du behöver kunna hålla många bollar i luften samtidigt.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

* Administrativ support samt kontinuerligt bistå cheferna, kampanjledarna och försäljarna i det dagliga arbetet
* Koordinera och organisera möten och olika former av aktiviteter
* Förbereda och delta i genomförande av externa besök
* Medverka till att information, kallelser, kommunikation utformas och distribueras
* Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering och mötesdeltagare
* Medverka i att ta fram och sammanställa material inför olika möten
* Delta vid olika utställningar och mässor
* Supporta vårt arbetsmiljöarbete
* Vara en nyckelperson vid On-Bording av nyanställda
* Vara sammanhållande för interna utbildningar och konferenser
* Administrera SharePoint



Publiceringsdatum
2022-11-01

Profil
På Saab Kockums välkomnar vi personer med olika lång tid och erfarenhet inom arbetslivet. Det är framför allt dina personliga egenskaper och drivkraft som är viktigast för oss. Eftersom vi på Marketing & Sales har många kontakter dagligen, både internt inom Saab men framför allt externt med våra kunder, så är det vitalt att du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och är kommunikativ. Andra egenskaper som är viktiga i denna tjänst är flexibilitet och men också noggrannhet. Du är bra på att prioritera ditt arbete och har förmåga att arbeta självständigt.



Följande färdigheter och erfarenheter är viktiga för att lyckas i denna rollen:

* Goda färdigheter i MS Officepaketet och andra digitala plattformar
* God administrativ förmåga
* God kommunikativ förmåga - både skriftligt och muntligt.
* Flytande i svenska och engelska (både i tal och skrift)
* Bra samarbetsförmåga och lätt för att knyta kontakter
* Erfarenhet från liknande tjänst som assistent eller administratör är meriterande



Du rapporterar till chefen för Business Support, Marketing & Sales.

Placeringsort är Karlskrona och 10-20 resdagar per år ingår i jobbet.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.



Vad du blir en del av

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen.

Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Läs mer om oss här



Affärsområdet Kockums är världsledande inom sitt segment när det gäller utveckling, produktion och underhåll av ubåtar, ytfartyg och marina system.

Produktportföljen innehåller ubåtar med Air-Independent Propulsion (AIP) -system, ytfartyg som innehåller den mest avancerade stealth-tekniken samt minsvepning och snabba patrull- och pilotbåtar. Kockums levererar även delsystem och komponenter för integration i marina lösningar med kunder över hela världen. Om du är intresserad av vilka förmåner som du kan ta del av som anställd på Saab i Sverige, kan du läsa om dem här

Har du några frågor kring tjänsten så tveka inte att höra av dig till rekryterande chef:
Carl-Erik Leek, Head of Business Support, Marketing & Sales, Saab Kockums.
Email: carl-erik.leek@saabgroup.com
Telefonnummer: + 46 734 37 47 88

Saab är ett företag där människan står i centrum. Vi har en god arbetsmiljö där vi stöttar och hjälper varandra att göra vårt bästa. Kontinuerligt lärande, välmående, karriär- och talangutveckling är exempel på områden där vi alltid arbetar hårt för att säkerställa att du som medarbetare får de möjligheter som du behöver.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SAAB AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "REQ_16057".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Saab AB (org.nr 556036-0793)

Arbetsplats
Saab Kockums AB

Jobbnummer
7128449

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab AB: