Administrativ Team-assistent till kund i Finspång

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Finspång
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Finspång, Norrköping, Linköping, Vingåker, Katrineholm eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-04-06

Om tjänsten
Som administrativ Team-assistent till chefen för avdelningen för ångturbinstjänster kommer du att arbeta med att stödja avdelningens ledningsgrupp och dess anställda inom olika ämnen. Du kommer även att ingå i avdelningens ledningsgrupp och delta i dess möten. Avdelningen är främst inriktad på att tillhandahålla tjänster till globala kunder, vilket innebär att rollen som administrativ Team-assistent till stor del handlar om att tillhandahålla service både internt och externt.

Som Team-assistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• On-boarding av nya medarbetare
• Arbete i SAP (skapa/stänga konton)
• Upprätta inköpsrekvisitioner
• Allmän administration kring fakturor
• Generellt stöd inom IT-support
• Hantering av allmän information och kommunikation inom avdelningen
• Bistå i frågor som rör resor (t.ex. visum, flygalternativ osv.)
• Assistera vid arrangemang av interna och externa konferenser

Tjänsten som administrativ assistent är ett konsultuppdrag (heltid) under sex månader med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är en hybridtjänst belägen i Finspång.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, men det är inget nödvändigt krav. Det är viktigare att du har en god servicekänsla och behärskar svenska samt engelska i tal och skrift. Du har också god social kompetens och trivs med att jobba med människor, eftersom du kommer föra dialog med flertalet olika avdelningar och intressenter. Vidare ser vi att du även har goda kunskaper i Outlook och Officepaket.

Viktigt för tjänsten är:
• God servicekänsla
• Goda kunskaper i både svenska och engelska (tal och skrift)
• God social kompetens
• Erfarenhet av Outlook samt Officepaketet (Excel, Word, PWP)
• Datorvana
• Tycker om att jobba med människor

Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av en liknande roll (ex Chefsassistent)

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om företaget
Organisationen är ett ledande globalt företag inom teknik, och erbjuder kvalitet, innovation och teknikkompetens i framkant. Organisationen omsätter globalt cirka 75 miljarder euro, i Sverige ca 1,4 miljarder Euro.
Vid driftenheten i Finspång och Trollhättan, arbetar idag ca 2000 anställda och verksamheten 6 miljarder kronor. Kärnan i verksamheten är utveckling, konstruktion och produktion samt försäljning av gas- och ångturbiner

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Robin hermansson via Adecco 010 - 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: administrativ assistent, SAP, IT-support, kommunikation, service, ångturbinstjänster, administratör, chefsassistent, Backoffice, ekonomi, ekonomiassistent,

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-41578".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Robin Hermansson

Jobbnummer
7634090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: