Administrativ Support till Saab Automobile Parts
Saab Automobile Parts AB / Administratörsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab Automobile Parts AB i Nyköping,
Trollhättan eller i
hela Sverige Saab Automobile Parts AB är ett fristående företag, ursprungligen en del i Saab Automobile koncernen, men är sedan december 2012 ägt av Svenska staten.
Företaget har dotterbolag i Europa och USA. Huvudkontoret finns i Nyköping samt
ett filialkontor i Trollhättan. Bolaget sysselsätter ca 300 personer med ansvar i hela logistikkedjan från leverantörer till kunder.
Omsättningen var 2012 ca 1,1 miljarder kr via försäljning till över 60 marknader.
Att överträffa kundernas förväntningar är Företagets vision. Detta uppnås med en kombination av hög teknisk nivå och kompetent, motiverad och engagerad personal.
Kärnverksamheten idag är att tillhandahålla och sälja reservdelar för Saab-bilar på världs-marknaden samt att tillhandahålla och sälja logistik-/distributionstjänster.
Verksamheten omfattar hela processkedjan från inköpsplanering, produktion/lagring, försäljning och distribution till kunder över hela världen.
Företaget är i en expansiv fas och arbetar med att säkerställa sin position anpassat till nya förutsättningar bl.a. genom en breddning av produktsortimentet.
Vi behöver nu förstärka vår organisation med en tjänst som Administrativ Support som skall fungera som administrativ resurs för ledning och styrelse.
Publiceringsdatum2013-10-28Om tjänstenI tjänsten kommer du att rapportera till företagets VD.
Dina viktigaste arbetsuppgifter blir att fungera som administrativt stöd för ledning och styrelse, vilket innefattar framtagning och distribution av material inför möten samt att föra mötesprotokollen. Vidare ingår att vara kontaktperson gentemot styrelsen och ägarrepresentanterna samt planeringshjälp för ledningsgruppen. Därutöver kan koordinering av legala frågor komma att ingå i uppgifterna liksom delaktig i extern rapportering.
Tjänsten kommer att placeras vid huvudkontoret i Nyköping.
ProfilDen person vi söker har väldokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. Då arbetet innebär många externa kontakter förutsätter vi att du är serviceinriktad och initiativrik samt har god samarbetsförmåga. Du måste ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska samt kunna hålla många bollar i luften samtidigt. Vidare förutsätter vi att du har god kunskap om och erfarenhet av Officeprogrammen.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-11-06
För mer information kontakta Lennart Ståhl, VD, telefon 0155- 244 537 eller Marie-Anne Carlsson, HR Manager, telefon 0155-244 506.
Du är välkommen med din ansökan senast 6 november till Saab Automobile Parts AB,
Att. Marie-Anne Carlsson, 611 81 Nyköping eller via mail till
marie-anne.carlsson@parts.saab.comAnsökan kan skickas till e-postadress:
marie-anne.carlsson@parts.saab.comFöretagSaab Automobile Parts AB
AdressSaab Automobile Parts AB
61181 NYKÖPING
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0155-244000
Faxnummer: 0155-244124
E-postadress:
marie-anne.carlsson@saab.com Jobbnummer 1688004
Observera att sista ansökningsdag har passerat.