Administrativ samordnare till avdelningen för internationell sam
Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö / Organisationsutvecklarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö i Växjö,
Stockholm eller i
hela Sverige Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor är en statlig myndighet som tar fram kunskap om ungas levnadsvillkor och om det civila samhällets förutsättningar. Vi ger stöd till föreningsliv, kommuner och internationellt samarbete.
Myndigheten finns idag i Stockholm, men kommer att från och med 1 februari 2019 ha sitt säte i Växjö. Idag har myndigheten ca 80 anställda och leds av en generaldirektör. Läs mer om vår verksamhet på
www.mucf.se.Avdelningen för internationellt samarbete är huvudansvarig för uppdrag som rör Sveriges internationella samarbete och har huvudansvar för att representera myndigheten internationellt. Det nationella kontoret för ungdomsdelen av EU-programmet Erasmus+ och den Europeiska solidaritetskåren är placerat inom avdelningen, som också är kontaktpunkt för Europa för Medborgarna och informationsnätverket Eurodesk. Huvudsakliga målgrupper är civila samhällets organisationer och kommunala verksamheter inom ungdomsområdet liksom vidareinformatörer samt politiker och beslutsfattare med inflytande över ungdomsfrågor.
Publiceringsdatum2018-04-24ArbetsuppgifterSom administrativ samordnare på avdelningen är din huvudsakliga uppgift att vara ett stöd för avdelningschefen i frågor gällande planering och uppföljning av verksamhet och ekonomi. I detta ingår bland annat, men inte uteslutande, att bistå med underlag för den löpande ekonomiska uppföljningen, samt att bistå med annan löpande redovisning kopplad till myndighetens rapportering. Du tar fram underlag till strategiska dokument och rapporter, både på svenska och på engelska, och i arbetet med årsrapportering ansvarar du för delarna som rör statistik och finansiell rapportering.
Tillsammans med avdelningschefen tolkar du existerande regelverk för de aktuella EU-programmen och säkrar avdelningens implementering. Du genomför uppföljningar och analyser, bland annat av statistiskt material, och tar fram åtgärdsförslag. Du ansvarar därtill för att såväl utveckla som kvalitetssäkra de administrativa rutinerna för avdelningens uppdrag. Du samordnar arbetet med kontroller av beviljade projekt.
KvalifikationerDu har en för tjänsten relevant akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik eller förvaltning. Du har från arbete på myndighet eller annan offentlig förvaltning, alternativt organisation som söker eller mottar bidrag, flerårig erfarenhet av planerings-, uppföljnings- och redovisningsarbete, samt av att agera stöd i tolkning av regelverk med relevans för tjänsten. Vidare är det ett krav att du tidigare har haft en roll där du arbetat med eller mot någon av EU:s institutioner. För den här tjänsten är goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, ett krav.
Vi ser det som starkt meriterande om du har utbildning i eller på annat sätt förvärvad kunskap om EU:s institutioner och styrning. Därtill är det ett önskemål att du tidigare har arbetat med tolkning av regelverk samt rapportering inom något av EU:s program och fonder. Då det nationella kontoret för ungdomsdelen av Erasmus+ är placerat på avdelningen, ser vi gärna att du har erfarenhet av det, eller dess föregångare. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ungdomssektorn samt har arbetat med projektledning eller -redovisning.
Som person har du ett utpräglat ordningssinne och förmåga att skapa strukturer och rutiner. Du arbetar effektivt med god prioriteringsförmåga och framförhållning, självständigt och i samarbete med andra. Du sätter dig snabbt in i existerande regelverk, och håller dig à jour med förändringar, allt för att lätt kunna överblicka vilka konsekvenser dessa kan ha för verksamheten. För det kvalitetssäkringsarbete som rollen utför, är det avgörande att du är såväl initiativtagande som drivande. Vidare är det primärt att du har ett väl utvecklat analytiskt sinnelag: du ser och förstår hur verksamhet, statistik och ekonomi hänger ihop, och har därtill en god pedagogisk förmåga, som gör att du med lätthet kan förklara samband för andra.
Vi sätter i den här rekryteringen stort värde vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
MUCF är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 0594/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Carlhielm
magnus.carlhielm@se.experis.com 0470 - 74 55 87
FöretagMyndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö
AdressMyndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor , Avd. för stö
Medborgarplatsen 3
11894 Stockholm
KontorsadressMedborgarplatsen 3, plan 11 Stockholm
Jobbnummer 4104856
Observera att sista ansökningsdag har passerat.