Administrativ samordnare/ projektkoordinator till Stadsbyggnad
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Vill du utveckla och samordna i en spännande förvaltning med många utmaningar!
Publiceringsdatum2019-03-29Om tjänstenStadsbyggnad ansvarar för översiktlig planering, mark- och exploatering, detaljplaner, lokalförsörjning, bygglov och geodata.
Då en av stabens medarbetare går vidare till andra uppgifter inom kommunen söker vi en ny medarbetare! Vi söker en administrativ samordnare till staben som proaktivt, strategiskt och operativt utvecklar och stödjer förvaltningen!
Ditt uppdrag blir att dels ge stöd i stadsutvecklingsprojekt samt att utveckla och stödja förvaltningsledning i strategiska och operativa frågor inom verksamhetsområdet. Du arbetar oftast i team tillsammans med förvaltningsledning, chefer, strateger, projektledare, kvalitets- och årsprocessledare samt övriga medarbetare inom Stadsbyggnad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• projektkoordinering av stadsutvecklingsprojekt i samarbete med projektledare och projektkoordinatorer
• i uppgiften ingår både strategiska planeringsuppgifter och operativa aktiviteter
• att planera och samordna workshops
• genomföra uppföljningar och skapa strukturer för projekt
• kvalificerat stöd till chefer, strateger och projektledare i att utveckla, kommunicera, implementera och kvalitetssäkra uppdrag och processer
• inventering och uppföljning kring upphandling av tjänster och avtalstrohet
• samordning av tjänstemannaberedning
• stöd i investeringsprocess m. m.
Kompetenser• universitetsutbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning och ledning, samhällsvetenskap eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• kunskap om offentlig förvaltning
• god digital kompetens
• erfarenhet eller kunskap om administrativa processer
Du har mycket god samarbets-, planerings- och initiativförmåga. Ditt arbetssätt kännetecknas av struktur, kvalitet och flexibilitet. Du är kommunikativ och uttrycker dig mycket väl både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Meriterande
• kunskap om samhällsbyggnadsområdet
• kunskap om ekonomiska processer
• erfarenhet av verksamhetssystem och projektverktyg
• kunskap om verksamhetsutveckling och administrativa processer.
• erfarenhet av verksamhetssystem
Omfattning och tillträde
Tillsvidareanställning, 100 %
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Om arbetsplatsen
Stadsbyggnad består av tre avdelningar: Bygglov, Mark- och exploatering och Planering och en stab. Staben har 11 medarbetare, leds av en enhetschef och ansvarar för helhet och samordning för förvaltningen i frågor såsom: digitaliseringsstrategi, stadsbyggnadsstrategi, årsprocess- och kvalitetsledning, extern och intern kommunikation, ärendeberedning och dokumentationsstöd, samordning av stadsutvecklingsprojekt samt diarie- och arkivsamordning.
Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 12 april 2019.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Hellberg, Enhetschef Stab 019- 21 14 14
SACO ., Facklig Expedition 019-21 30 96
Vision, Avdelning 012, Facklig expedition 019-21 11 93
FöretagÖrebro Kommun
AdressÖrebro Kommun
Box 30060
70135 Örebro
KontorsadressBox 30060
Jobbnummer 4699156
Observera att sista ansökningsdag har passerat.