Administrativ samordnare/nämndsekreterare

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.

Publiceringsdatum
2015-06-25

Dina arbetsuppgifter
Socialförvaltningen ger stöd och service till Socialnämnden och Vård- och omsorgsnämnden. Förvaltningen är organiserad i tre enheter och en stab. De tre enheterna är biståndsenheten, vuxenstödsenheten, och familjestödsenheten. Tjänsten ingår i staben tillsammans med socialchef, sakkunniga, utredare, medicinskt ansvarig sjuksköterska och kommunikatör.

Arbetsuppgifterna är att:

• samordna de olika ärendeprocesserna inom förvaltningen

• vara nämndsekreterare och mötessekreterare

• diarieföring och posthantering i Public 360

• genomföra utredningsuppdrag

• förvaltningens PUL-ombud

Du följer kontinuerligt upp nämndernas arbete och utvecklar de administrativa rutinerna. Du bevakar övriga nämnders ärenden och informerar staben och enhetscheferna vid behov. Du stödjer staben och enhetscheferna i deras arbete och är behjälplig i olika processer och ärenden. Du fungerar som en garant för en korrekt hantering av nämndernas beslut och ärendenas hantering.

Vi erbjuder en dynamisk miljö där många uppgifter och förändringar hanteras samtidigt och där arbetsgruppen förväntas ta ett gemensamt ansvar för att genomföra uppdrag givna av nämnderna.

Kvalifikationer
Du ska ha lämplig högskoleutbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap och/eller juridik, erfarenhet från kommunal eller annan offentlig förvaltning, helst från socialtjänsten samt erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.

En förutsättning för att kunna göra ett gott arbete är att du kan utrycka dig klart och tydligt i både skrift och tal. Du har ett strukturerat arbetssätt, fallenhet för administrativt arbete och ett serviceinriktat förhållningssätt. Du trivs med att vara "spindeln i nätet" och har ett intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränga dig för att leverera lösningar. Du är självgående, tar ansvar för egna uppgifter och driver processer vidare.

Dessutom ska du självklart ha ett intresse för förvaltningens olika verksamhetsområden.

Anställningens fom och omfattning

Tillsvidare, heltid

Tillträde
September

Sista ansökningsdag

Senast 2015-08-09

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne  Aili, Enhetschef 08-540 812 35 yvonne.aili@osteraker.se

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
Hackstavägen 22
18486 Åkersberga

Kontorsadress
Hackstavägen 22

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2354438

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: