Administrativ samordnare/nämndsekreterare
Österåkers Kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Österåker
2011-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare/nämndsekreterare" (publicerad 2015-06-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Österåker,
Sigtuna,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Täby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker,
Täby,
Stockholm,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Skärgårdskommunen Österåker i södra Roslagen har 39.000 invånare. De allra flesta bor i centralorten Åkersberga som ligger tre mil nordost om Stockholm. Här finns god service och bra kommunikationer med Stockholm.
Kommunen lockar med en härlig boendemiljö, friluftsliv, natur och en levande skärgård. Österåker är en ung kommun med många barnfamiljer och ungdomar.
Österåkers kommun beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering.
Publiceringsdatum2011-03-28ArbetsuppgifterI Österåkers kommun finns en Produktionsstyrelse med ansvar för att driva verksamhet inom förskola, utbildning, kultur, fritid, samt vård och omsorg. Styrelsen har ca 50 resultatenheter och en stab till sitt förfogande. I staben arbetar produktionschef, tre verksamhetschefer, controller, två ekonomer och den administrativa samordnaren. Dina uppgifter blir
• samordning av de olika ärendeprocesserna inom produktionsstaben
• informationsansvarig och webredaktör
• styrelsesekreterare och mötessekreterare
• utredningsuppdrag
Du följer kontinuerligt upp styrelsens arbete och utvecklar de administrativa rutinerna.
Du bevakar övriga nämnders ärenden och informerar staben vid behov.
Du ser till att diarieföring och posthantering fungerar på avsett sätt.
Du stödjer produktionschefen och verksamhetscheferna i deras arbete.
Du är enhetscheferna behjälplig i olika processer och ärenden.
KvalifikationerDu ska ha lämplig högskoleutbildning, t ex samhällsvetare, och god kännedom om relevant lagstiftning inom området offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbete i en kommun eller annan politiskt styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet.
Du bör även
• vara dokumenterat duktig skribent som har lätt för att uttrycka Dig enkelt och korrekt i både tal och skrift
• vara mycket noggrann och organiserad
• ha ett serviceinriktat förhållningssätt och stor administrativ förmåga för att kunna agera som spindel i nätet
• ha ett intresse för att utveckla verksamhet
• vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga
Arbetstider och omfattningDeltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Enligt överenskommelse, upphör: Vikariat under föräldraledighet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-08
Vi söker en administrativ samordnare/nämndsekreterare 50% samt en marknadsförare 50%. Om dubbelkompetens finns kan samma person anställas på heltid för båda uppdragen.
Ange följande referens när du ansöker: A208383
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktGun Bäckman, 08-540 810 75
Maria Lindström, 08-540 812 32
Mats Lennerthson, 08-540 815 07
FöretagÖsteråkers kommun
AdressÖsteråkers kommun
18486 Åkersberga
Jobbnummer 887764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.