Administrativ samordnare
Umeå universitet / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå universitet i Umeå,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Lycksele,
Luleå eller i
hela Sverige Institutionen för kirurgisk och perioperativ vetenskap består av sju enheter ? anestesi och intensivvård, kirurgi, klinisk fysiologi, idrottsmedicin, hand och plastikkirurgi, ortopedi och urologi och andrologi. Institutionen bedriver forskning och undervisning inom dessa ämnesområden.
Anställningen är ett föräldravikariat på 10 månader med möjlighet till förlängning. Tillträde 15 februari eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2013-11-18Dina arbetsuppgifterDen administrativa samordnarens arbetsuppgifter är att bistå institutionens prefekt och utgöra ett kvalificerat stöd inom ekonomi- och personalområdet. Vidare utgöra ett kvalificerat stöd och ge råd och stöd utifrån gällande lagstiftning, lokala och centrala avtal policys/riktlinjer mm till prefekt, och anställda.
Personalarbetet innebär att vara prefektens stöd i de löpande anställningsfrågorna, bl.a. upprättande av anställningsavtal, semesterhantering, reseräkningar, sjukskrivningar m.m. Bistå prefekt i den långsiktiga planeringen av rekryteringsbehovet och i att utforma underlag för rekryteringsprövning och annonser för både lärare och teknisk/administrativ personal.
Du ska tillsammans med ekonom medverka vid upprättande av budget, budgetuppföljning, analyser och bokslut vid institutionen. Arbetet innebär vidare ansvar för ekonomi- och fakturahantering, externfakturering samt löpande bokföring.
Registrering och kursrapportering av studenter på grundnivå samt registrering och uppföljning av forskarstuderande i Ladok ingår i arbetet.
KompetenserDu har utbildning inom ekonomi eller personalområdet, gärna på högskolenivå, eller motsvarande kompetens som vi bedömer som likvärdig.
Vi söker dig med hög personlig integritet och servicekänsla, samt erfarenhet av att koordinera, organisera och planera. God analysförmåga i arbetet med ekonomi är viktigt liksom erfarenhet av arbete med olika typer av personalärenden. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig och kunna kommunicera flytande både i tal och skrift på svenska och engelska. Stor vikt läggs även på egenskaper som noggrannhet, flexibilitet och organisatorisk förmåga samt samarbetsförmåga. Datorvana och god erfarenhet av programmen i Officepaketet är nödvändiga förutsättningar för arbetet.
Erfarenhet av administration inom statlig förvaltning vid högskola och universitet och kunskap om universitetets administrativa system kan vara meriterande.
Närmare upplysningar om anställningen lämnas av institutionens prefekt Börje Ljungberg, 090-785 13 30,
borje.ljungberg@urologi.umu.se eller administrativ samordnare Marie Eriksson, 090-785 13 31,
marie.eriksson@urologi.umu.se .
Facklig information lämnas av SACO tel. 090-786 53 65, OFR tel. 090-786 54 31 och SEKO civil tel. 090-786 52 96.
Din ansökan skall vara inkommen till Umeå universitet senast 2013-12-09.
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnge följande referens när du ansöker: 316-1108-13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktBörje Ljungberg 090-785 13 30
borje.ljungberg@urologi.umu.seMarie Eriksson 090-785 13 31
marie.eriksson@urologi.umu.seFöretagUmeå universitet
AdressUmeå universitet
90187 UMEÅ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 090-786 50 00
Jobbnummer 1705537
Observera att sista ansökningsdag har passerat.