Administrativ samordnare
Örebro kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
2012-09-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ samordnare" (publicerad 2023-12-19) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro,
Kumla,
Nora,
Ljusnarsberg eller i
hela Sverige Ref.nr: Nf 427/2012
Nämnden för Funktionshindrade har ett verksamhetskontor på Drottninggatan 38, som i sitt uppdrag skall vara ett administrativt stöd till verksamheterna och dess chefer. En av våra fyra administrativa samordnare skall nu gå i pension och vi behöver en ersättare för henne.
OM BEFATTNINGEN
Vi söker dig som kan och tycker om att hålla ordning och skapa strukturer även när mycket är på gång. Du skall självständigt kunna sköta dina arbetsuppgifter och utveckla ditt uppdrag efter verksamhetens bästa. Du samarbetar bra och har en känsla för service och kan förmedla dina kunskaper till dina kollegor och ge service åt våra ledare.
Du kommer att ingå i ett team med fyra administrativa samordnare som i en ny organisation fr o m 1 oktober 2012 är direkt underställda utvecklingschefen.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter för samordnarteamet:
• Kontinuerligt stödja och samordna verksamheternas olika processer
• Fungera som bollplank åt enhetscheferna
• Upprätthålla innehållet i kvalitetsledningssystemet
• Delta i arbetet med förekommande enkäter och undersökningar
• Bistå i arbetet med budget, verksamhetsplaner och utredningsarbete
• Arbeta fram underlag inför möten, skriva rapporter och PM
• Delta i planeringen och genomförandet av utbildningsinsatser
• Leda projekt och verkställa uppgifter åt chefer
• Framtagande av metoder/arbetssätt för att säkerställa kvaliteten på verksamheternas innehåll
• Marknadsföring och information
• Utvecklingsarbete och aktiv omvärldsbevakning
• Samordna de i övrigt förekommande administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet
Den aktuella tjänsten kommer att inneha ett större övergripande samordnande uppdrag som bla innebär att av samordna våra rutiner och riktlinjer mm för våra insatser. En annan viktig del i tjänsten är att bevaka och uppdatera vår information på vår webbsida.
KOMPETENSKRAV
• Relevant Högskoleutbildning, gärna med inriktning mot funktionshinder
• Goda kunskaper inom Office-paketet
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Du har goda kunskaper kring LSS-lagstiftningen
• Du är serviceinriktad, har god organisationsförmåga, och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Erfarenhet från verksamhetsområdet
• Erfarenhet från kvalitetsarbete
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT MERITERANDE
• Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete i metoder och uppföljning
• Erfarenhet från brukarkontakter inom verksamhetsområdet
Det är mycket önskvärt att Du kan tillträda tjänsten senast den 1 december 2012
SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET
100% tillsvidareanställning
ANTAL PLATSER
1
FACKLIG INFORMATION
Vision:Jan O Andersson, 019-21 12 02
SACO: Ove Karlsson, 019-21 40 79
ANSÖKAN
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringsverktyg i denna rekrytering. Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
SISTA ANSÖKNINGSDAG
2012-10-11
Publiceringsdatum2012-09-27Arbetstider och omfattning100% tillsvidareanställning med tillträde 2012-12-01
ErsättningIndividuell lön enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktStefan Kailing, kontorschef, 019-211057
FöretagÖrebro kommun
AdressÖrebro kommun
Box 30000
70135 Örebro
Jobbnummer 1351479
Observera att sista ansökningsdag har passerat.