Administrativ samordnare

Lerums kommun, Administrativ enhet SO / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet SO i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. Kommunen arbetar med målsättningen För mer information besök gärna www.lerum.se

Sektor stöd och omsorg omfattar verksamheter inom socialtjänsten, funktionshinder, äldreomsorg och kommunal hälso- och sjukvård.
Administrativa enheten är en stödverksamhet till sektorns verksamheter och består av 18 medarbetare såsom ekonomiassistent, nämndsekreterare, administrativ handläggare, receptionspersonal, avgiftsadministratör mm. Enheten har två administrativa samordnare som ger stöd till chefer inom verksamhetsområde myndighet, en av dessa medarbetare går nu vidare till annat uppdrag.




Publiceringsdatum
2019-12-20

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta i en uttalat stödjande roll och i nära samarbete med enhetschefer gällande personal och ekonomi.
Du kommer att hantera fakturor och följa upp ekonomin med externa utförare av köpt vård samt hantera delar av avtalsprocessen. Du har en granskarroll mellan chef/anställd och CGI som innebär ärendehantering i lönehanteringssystemet Heroma och hanterar nyanställningar. Du kommer att ha regelbundna avstämningar med enhetschefer, ekonom och 1:e socialsekreterare.
Andra uppdrag kan variera beroende på vad som händer i organisationen och på de olika enheterna.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasial utbildning, meriterande är om du har vidareutbildning inom personal och ekonomi.
Du är bra på att samverka med andra för att uppnå bästa möjliga resultat och tar ett eget ansvar för att vara ett bra stöd för enhetscheferna.
Du förväntas kunna arbeta självständigt, kunna prioritera och hålla deadlines.
Du har en god samarbetsförmåga och uppdraget innebär kommunikation med kollegor, enhetschefer och andra funktioner inom och utanför sektorn.
Du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Meriterande är om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och har kunskap inom systemen Hypergene, Heroma, Proceedo, Treserva och Excel.


ÖVRIGT
Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka
3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 41 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lerums kommun, Administrativ enhet SO

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A924611".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lerums kommun (org.nr 212000-1447)

Arbetsplats
Lerums kommun, Administrativ enhet SO

Jobbnummer
5016025

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Administrativ enhet SO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Administrativ enhet SO: