Administrativ koordinator till Coor
Manpower / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Coor är Nordens ledande aktör inom service management. Bolaget är specialiserat på att leda, utveckla och effektivisera affärsstödjande servicefunktioner på kontor, i produktionsanläggningar, i fastigheter och i offentlig verksamhet. Bolaget har ca 6 300 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Estland och Polen och omsättningen är ca 7 600 MSEK. Coor är sedan juni 2015 noterade på Nasdaq i Stockholm.
Vill du arbeta på ett stort företag i ständig förändring och med stor möjlighet till utveckling? Vill du vara en viktig länk mellan centrala funktioner? Då kanske rollen som administrativ koordinator är något för dig!
Publiceringsdatum2017-05-09Dina arbetsuppgifter I rollen som administrativ koordinator kommer du stötta både inköpsavdelningen 50% och HSEQ (Health, Safety, Environment och Quality) 50%. Rollen är ny i organisationen och du kommer vara med och utforma den. Du kommer vara en viktig länk mellan centrala funktioner och linjeverksamhet genom utbildningar och kommunikation.
På inköp kommer du att arbeta centralt och få vara med att driva och utveckla delar av inköpsprocessen såsom avtalshantering och leverantörsuppföljning. Du kommer ansvara för förvaltning och utveckling av avtalssystemet och se till att mallar och dokument finns uppdaterade. I dina arbetsuppgifter ingår även att förvalta och bistå i utvecklingen av inköpssidorna på intranätet.
När du stöttar HSEQ kommer du arbeta med Coors kvalitets- och miljöarbete. Du kommer vara applikationsägare av ledningssystem och arbeta med ISO-certifieringar. Coor har en global certifiering som innefattar kvalitet och miljö. Arbetsuppgifterna är koncernövergripande i Norden och du kommer ha många olika kontaktytor. I rollen ingår det att driva en del projekt självständigt och hålla i utbildningar. Vidare arbetsuppgifter som ingår är att ta fram statistik- och rapportunderlag inför presentation till koncernledning samt rapportera och illustrera HSEQ-arbetet till externa och interna intressenter.
Coor sitter i ljusa och trevliga lokaler i Kista. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Vem är du?
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och gärna flera års erfarenhet av administrativt arbete. Har du arbetat med inköp eller kvalitets- och miljöarbete är det meriterande. Vi tror du har en förståelse för inköp, ledningssystem och processarbete. Vidare har du en god systemvana och mycket goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Powerpoint. Vi ser att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person tror vi att du är lösningsorienterad och förstår affärsnyttan med HSEQ och ett effektivt inköpsarbete. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och tycker om att vara i supporterande roller. För att bli framgångsrik i rollen krävs det att du kan arbeta självständigt och har en vilja att förbättra saker och tänka och i nya banor.
Kontaktuppgifter för detta jobb I denna rekrytering samarbetar Coor med Manpower. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck eller 08-736 19 04. Intervjuer och urval kommer att ske löpande med start omgående.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-16
Ange följande referens när du ansöker: 20417
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Stenbäck
maria.stenback@manpower.seFöretagManpower
AdressManpower
11181
11181 0180
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 3486454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.