Administrativ koordinator till BTS Group

Rp Rekrytering Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-12-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ koordinator till BTS Group" (publicerad 2022-01-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

SNABBFAKTA:

Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider, med viss flexibilitet
Ort: Östermalm, Stockholm
Anställningsform: Direktrekrytering

VILKA ÄR BTS GROUP?

BTS är ett globalt konsultföretag med fokus på att genomföra förändringar för ledande internationella företag. Genom skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning hjälper BTS sina kunder med att utveckla affärsmannaskap, ledarskap och försäljning. Kulturen präglas av en entreprenöriell, dynamisk och positiv anda. Det är högt i tak, mycket frihet under ansvar och härliga arbetskollegor. BTS har 34 verksamma kontor på sex kontinenter med över 1000 anställda. Huvudkontoret är beläget i ljusa och fräscha lokaler i på Östermalm med ett 30-tal medarbetare.

DIN ROLL:

I rollen som administrativ koordinator kommer du att ge omfattande administrativ stöttning inom rekrytering till medarbetare och chefer i övriga regioner. Du kommer att arbeta nära dina kollegor på BTS sex kontor inom Europaregionen: Stockholm, London, Portsmouth, Paris, Amsterdam och Köln. Du kommer vara en del av ett litet team, People Experiance-teamet, där du kommer att ha en central funktion. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

Rekryteringsadministration:

• Hantera alla lediga tjänster

• Boka intervjuer och avtalsbokningar för alla roller

• Administrativt och logistiskt stöd vid karriärmässor och efterföljande rekryteringar

• Administrera anställningsavtal och stötta chefer i onboarding av nya medarbetare

• Ansvara för rekryterings- och HR-system (ClearCompany och ADP), dvs. kunna besvara frågor, utbilda nyanställda och hitta förbättringsområden (du behöver ingen tidigare erfarenhet av dessa, de är nya och du kommer att lära dig dem tillsammans med dina kollegor)

• Anmäla nyanställningar till IT

• Administrera bakgrundskontroller

Övrig administration:

• Uppdatera HR-system vid nyanställningar, uppsägningar och ändringar

• Tillhandahålla löneinformation till ekonomiteamet

• Stötta i företagets interna hälso- och säkerhetsarbete

• Besvara frågor och administrera all ledighet och frånvaro (föräldraledighet, semester, sjukdom)

• Administrativt stöd till utbildnings- och utvecklingsinitiativ

VEM ÄR DU?

Du är en strukturerad och självständig person som har god förmåga prioritera ditt arbete. För att lyckas i rollen tror vi att du är en fena på administration och brinner för detaljarbete. Du är analytisk, noggrann, kommunikativ och har förmågan att arbete med flera saker samtidigt. Dessutom kan du arbeta mot deadlines, samt vara fokuserad på att leverera resultat.

Har tidigare arbetat administrativt

Har goda kunskaper i Officepaket och har lätt för att lära dig nya system

Kan uttrycka dig flytande i engelska i både tal och skrift, meriterande om du kan tyska och franska

ÖVRIG INFORMATION

• Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ryska Posten Bemanning och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till oss. Detta är en direktrekrytering och du kommer bli anställd direkt hos vår kund.

• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på rekrytering@rpbemanning.se

Om Ryska Posten Bemanning

Ryska Posten Bemanning erbjuder bemanning- och rekryteringslösningar med fokus på kontorsnära tjänster såsom reception, kontorsservice, administration samt tjänster inom ekonomiområdet. Ryska Posten Bemanning riktar sig till företag som värdesätter god service och möjligheten att arbeta med duktiga och lösningsorienterade människor.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2021-12-30

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Rp Rekrytering Bemanning AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Rp Rekrytering Bemanning AB (org.nr 556928-6429), http://www.ryskapostenbemanning.se

Arbetsplats
Ryska Posten Bemanning

Kontakt
Gabriela Montenegro
gabriela.montenegro@rpbemanning.se
08 518 072 04

Jobbnummer
6218149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rp Rekrytering Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rp Rekrytering Bemanning AB: