Administrativ handläggare på Kunskapsparken
Sollentuna Kommun Kunskapsparken / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kunskapsparken i Sollentuna I Sollentuna kommun arbetar engagerade och kompetenta medarbetare och ledare. Kvalitet och kundnytta står i fokus för oss. Eftersom vi gemensamt skapar vår arbetsmiljö är det viktigt med öppenhet, respekt och lyhördhet. Vi ger våra medarbetare möjlighet att utveckla både verksamheten och sig själva. Vi bygger tillsammans den goda arbetsplatsen - med arbetsglädje och stolthet. Välkommen att bli en av oss, välkommen till Sollentuna!
Publiceringsdatum2014-12-12Dina arbetsuppgifterKunskapsparken söker en administrativhandläggare. Kunskapsparken ansvarar för studie- och yrkesvägledning och antagning till vuxenutbildning för vuxna kommuninnevånare i Sollentuna kommun.
På Kunskapsparken arbetar fyra studie- och yrkesvägledare, två administratörer och en rektor. Enheten ska nu anställa en administrativ handläggare på grund av pensionsavgång. Vi söker dig som är en handlingskraftig och idérik person som vill vara med och utveckla Kunskapsparkens verksamhet.
Du kommer att ha omväxlande arbetsuppgifter. Du ansvarar för; fakturering, visst budgetarbete, betygskataloger, hantera antagningsuppgifter i samarbete med våra utförare av kurser och utbildningar, bereda och ta fram statistik till SCB och kommunen. Du kommer även att vara ansvarig för att hantera beställning och leverans av nationella prov.
I arbetsuppgifterna ingår även att svara i telefon och ge service till våra besökare, som både är våra nuvarande och blivande studerande.
KompetenserDu har en gymnasieutbildning eftergymnasial utbildning är meriterande. Du kommunicerar väl med våra kunder och samarbetspartners, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Du har arbetat i ett ekonomisystem, gärna Aditro, vana att arbeta i elevregistreringsystem för vuxenutbildningen.
Du har god IT-kompetens i Office-paketet (Word, Excel och Powerpoint) och IT-baserade verksamhetssystem som används inom vuxenutbildning. Du har god samarbetsförmåga och kan jobba självständigt. Har du erfarenhet från arbete med vuxenutbildning är det en merit.
Du kommer främst vara att ansvarig för Utbildning i svenska för invandrare (SFI) detta innebär registrering, uppföljning och kundkontakter med nyanlända. Kunskaper i ytterligare ett språk förutom svenska och engelska är meriterande. Du ska ha mist några års erfarenhet av likande arbetsuppgifter.
Vi vill att våra besökare ska mötas av en positiv och tillmötesgående person. Du har ett strukturerat, noggrant och systematiskt arbetssätt samt är van att hantera stressiga situationer. Vi söker dig som är kommunikativ, tydlig och målinriktad. Du har lätt för att skapa goda relationer och är utvecklingsinriktad
Du kommer att tillsammans med en studie - och yrkesvägledare bli ansvarig för Kunskapsparkens hemsida därför är det meriterande att ha arbetat med publicering gärna i Epicerver.
Vi erbjuder
Vi erbjuder flexibla arbetsuppgifter. Du kommer att vara en viktig nyckelperson, i vårt arbete med att förbättra servicen i vår verksamhet,
Vi tillämpar flexibel arbetstid. Vi erbjuder friskvårdsbidrag, semesterväxling och kompetensutveckling.
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid. Provanställning kan bli aktuell
Löneform: Kommunen tillämpar individuell lönesättning.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Arbetstider och omfattningHeltid,tillsvidare Tillsvidare
ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Simak, rektor Kunskapsparken 08-579 223 21
FöretagSollentuna Kommun Kunskapsparken
AdressSollentuna Kommun Kunskapsparken
Turebergs Torg 1
19186 Sollentuna
KontorsadressTurebergs Torg 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2100272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.