Administrativ handläggare
Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Göteborg
2019-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2021-11-12) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Göteborg,
Mariestad,
Karlstad,
Askersund,
Kristianstad eller i
hela Sverige Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen - både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.
Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.
Ditt framtida arbete
Vi söker administratör till sektionen för Sjöfartstillsyn Göteborg / Malmö inom Sjö- och Luftfartsavdelningen. Dina framtida arbetsuppgifter kommer att vara hantering av administrativa uppgifter inom vår dokumenthantering kopplat till sjöfartstillsyn för fartyg och hamnar inom enheten för Fartyg och Sjövärdighet.
Du arbetar i nära samarbete med verksamheten och brinner för att på ett effektivt sätt möta dess behov.
Dina framtida arbetsuppgifter
• Bereda och handlägga förrättningsärenden inom enheten
• Bereda och tillverka alla förekommande certifikat
• Kontera sektionens fakturor i redovisningssystem Agresso
• Kontrollera och adactalägga ärenden i diariet
• Stödja sektionens chef och inspektörer med administrativa uppgifter
• Upprätta agendor och mötesprotokoll tillsammans med sektionschef
• Bistå inspektörer med framtagande av arkiverade handlingar
• Bevaka och hantera inkommande ärenden för tillsynsområdet
• Utveckla och kvalitetssäkra rutiner i samverkan med enhetens kanslier.
Du måste ha
• aktuell erfarenhet av administrativa uppgifter relaterat till IMO och EMSA
• aktuell erfarenhet av handläggning i SITS
• kunna inhämta och värdera uppgifter från THETIS
• erfarenhet av publicering av dokument i W3D3 diariet
• god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• goda kunskaper inom det svenska och engelska språket både i tal och skrift
• erfarenhet av arkivering av sekretessbelagda hamn- och fartygsuppgifter.
Det är meriterande om du också har
• minst fem års erfarenhet av administrativa serviceinriktade arbetsuppgifter
• erfarenhet av administrativa uppgifter relaterade till internationella organ på sjö- och luftfartsområdet.
Vi vill att du
• kan ta egna initiativ, självständigt leverera med hög kvalitet och att följa upp tilldelat arbete
• är samarbetsorienterad och hittar lösningar tillsammans med andra
• är noggrann
• har en god social förmåga
• har ett starkt intresse av att lära nytt och utvecklas i din roll
• bidrar till planering av ditt och gruppens arbete
• bidrar till gruppens utveckling genom att bidra med idéer och tankar kring hur gruppen som helhet kan utvecklas
• är kommunikativ och lyhörd.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Göteborg. Vi vill att du börjar 13 januari 2020 eller enligt överenskommelse.Vi tillämpar normalt provanställning.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.
Du är välkommen att kontakta sektionschef Henrik Palm, via e-post
henrik.pahlm@transportstyrelsen.se eller på telefon 010-49 55 321.
Saco, Michael Johansson och ST, Jeanette Hultin nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 22 december 2019 märkt med referensnummer TSG 2019-9063.Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om avdelning Sjö- och luftfart
Sjö- och luftfart utformar regler, prövar och ger tillstånd, utövar tillsyn och för statistik över olyckor, tillbud och trafikutvecklingen inom sjö- och luftfarten. Vi arbetar för en effektiv marknad med en sund konkurrens. Vi finns i Norrköping, Stockholm, Göteborg och Malmö och har 350 medarbetare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2019-12-12Ersättningindividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-12-21
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagTransportstyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099),
http://www.transportstyrelsen.se/ Jobbnummer 4999332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.