Administrativ chef till Stockholms universitet
Badenoch & Clark / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Badenoch & Clark i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer ger utbildning på grund-, avancerad och forskarnivå. Institutionen har cirka 50 anställda. Antalet studenter registrerade på grundutbildningen är drygt 1000. Institutionen för ekonomisk historia och internationella relationer är en del av Samhällsvetenskapliga fakulteten. Läs mer på
www.ekohist.su.se.Publiceringsdatum2018-05-15Dina arbetsuppgifterHos oss få du möjlighet att arbeta i en dynamisk och spännande internationell miljö. Vi söker en vikarierande administrativ chef som kan bygga upp och utveckla verksamheten mot uppställda mål och som ansvarar för att organisera och planera arbetet inom administrationen. Du ansvarar främst för institutionens ekonomi- och personalfunktion, vars uppgifter bland annat omfattar upprättande av bokslut, budget, lönekontroll samt uppföljning och prognoser.
Den administrativa chefen ska vara ett stöd i prefektens arbete med strategisk ekonomisk planering. Rollen omfattar även ansvar för övergripande projekthantering och resultatredovisning. Inom ditt ansvarsområde hanterar du personalärenden som t.ex. anställningsärenden, ersättningar och doktorandprolongering.
Du är direkt underställd prefekten och har personalansvar för den tekniskt administrativa personalen som består av 5 personer. Rollen ingår i institutionens ledningsgrupp. Administrativ chef förser prefekten med uppgifter och redovisning i det dagliga arbetet.
KvalifikationerDu har högskoleexamen och relevant arbetslivserfarenhet av liknande frågor. Vi ser även att du har erfarenhet av att ha hanterat olika typer av personalärenden. Tidigare ledarerfarenhet är meriterande. Du kommer att arbeta i en kunskapsbaserad organisation och därför ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom högskolevärlden, men det är inget krav.
Du har en välutvecklad förmåga att kommunicera muntligen och skriftligen på svenska och engelska, då arbetet innebär många kontakter, internt och externt. Som person är du modig, lyhörd och har förmågan att skapa ett gott arbetsklimat.
Det nära samarbetet med en internationell forskarmiljö och universitetets förvaltning förutsätter att du är prestigelös, tydlig och en skicklig relationsbyggare. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Anställningen är ett vikariat på 6 månader med möjlighet till förlängning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontaktuppgifter för detta jobbI denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark och specifika frågor kring anställningen besvaras av rekryteringskonsult Maria Uebel, tfn 073-684 74 51.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64,
saco@saco.su.se, Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt
seko@seko.su.se (SEKO).
Så ansöker duDu söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag som är den 31/5-2018.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar - sökande.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Uebel
FöretagBadenoch & Clark
AdressBadenoch & Clark
Birger Jarlsgatan 37
11145 STOCKHOLM
KontorsadressBirger Jarlsgatan 37
Jobbnummer 4144261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.