Administrativ assistent vid Boutredningsenheten

Stockholms Stad; Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad; Kansliavdelningen i Stockholm

Stockholms Stad
Socialförvaltningen
KANSLIAVDELNINGEN

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Boutredningsenheten är en enhet inom Socialförvaltningen som arbetar med dödsboärenden och ekonomiskt bistånd till begravningskostnader.

1 plats(er).Som administrativ assistent ansvarar man för avstämning av utbetalning av ekonomiskt bistånd, upplägg av återkrav samt eftergiftshantering. Den administrativa assistenten ansvarar också för kontering och kontrollattest av fakturor. I arbetsuppgifterna ingår även att bevaka kommunens fordringar avseende förvaltningskostnader och återkrav gentemot enskilda samt att tillsammans med boutredare göra hembesök.

Administrativt stöd till enhetschef och biträdande enhetschef ingår i arbetsuppgifterna liksom internkontroll genom avstämning av ekonomiska underlag. Den administrativa assistenten ansvarar vidare för löpande administrativt arbete, såsom registrering av allmänna handlingar, arkivering, posthantering, protokollsskrivning m.m.

Gymnasieekonom eller påbyggnadsutbildning i linje med verksamhetsområdet.

Ett genuint intresse för människor och för verksamhetsområdet är en förutsättning eftersom vi i vårt arbete möter människor med annan etnisk och kulturell bakgrund och som ofta är i sorg och kris när de kontaktar oss.

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Flera års erfarenhet av administrativt arbete, gärna ekonomiadministration. Erfarenhet av arbete med ekonomiskt bistånd och gärna av stadens sociala system. Kännedom om förvaltnings- och socialrätt vad gäller myndighetsutövning, förvaltningslagen, kommunallagen, offentlighet- och sekretesslagen, socialtjänstlagen. Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet, framförallt i Word och Excel. Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso i kommunal förvaltning.

Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Enhetschef Eva C Sandberg,08-508 25 091

Tommie Thunström, Vision, 076-1225580 (facklig)

Tillträde: Tillträde snarast.

Publiceringsdatum
2012-12-20

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-10
Ansökan skickas till:
KANSLIAVDELNINGEN
Ange följande referens när du ansöker: A18938
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; KANSLIAVDELNINGEN

Adress
Stockholms stad; KANSLIAVDELNINGEN
Socialförvaltningen

Jobbnummer
1422757

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad; Kansliavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad; Kansliavdelningen: