Administrativ assistent, Västervik

Skatteverket / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västervik, Vimmerby, Valdemarsvik, Oskarshamn, Hultsfred eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik, Vimmerby, Oskarshamn, Linköping, Norrköping eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

På kontoret i Västervik är vi cirka 190 medarbetare. Kontoret ansvarar för ansökningar om rot- och rutavdrag för hela riket. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar.

Ditt nya jobb som administrativ assistent innebär

Att du administrativt kommer att stötta upp i verksamheten. Du kommer bland annat att ansvara för fakturahantering och inköp, bokning av lokaler och resor, skicka inbjudningar och ansvara för deltagarlistor vid möten, ansvara för upprättandet av dagordningar samt föra minnesanteckningar vid olika möten, administration- handläggning och diarieföring vid remissförfaranden, ansvara för sammanställning och leverans av viss statistik i verksamheten samt vara kontaktperson mot interna/ externa aktörer. Du kommer även att utgöra en viktig stödfunktion inom verksamheten och arbeta i nära samarbete med enhetschefen och sektionscheferna. Den administrativa assistenten är en viktig funktion på enheten för att hålla ihop helheten i verksamheten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad och godkänd 3-årig gymnasial utbildning
• flera års aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete
• har goda kunskaper i Office-paketet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift

Personliga egenskaper för att lyckas i rollen

• prestigelös och serviceinriktad
• lösningsfokuserad och initiativrik
• organiserad och strukturerad
• flexibel och samarbetsvillig

Det är meriterande om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från ovannämnda, liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Tjänsten är tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-09-18

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Tercero, Kontorschef 010-5722549
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Eva Pålsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 63 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kvarngatan 10
59385 Västervik

Kontorsadress
Kvarngatan 10

Jobbnummer
3702262

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: