Administrativ assistent, Västervik
Skatteverket / Administratörsjobb / Västervik
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västervik,
Vimmerby,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Hultsfred eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Västervik,
Vimmerby,
Oskarshamn,
Linköping,
Norrköping eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
På kontoret i Västervik är vi cirka 190 medarbetare. Kontoret ansvarar för ansökningar om rot- och rutavdrag för hela riket. Kontoret ansvarar också för en tredjedel av Sveriges ideella föreningar och stiftelser samt alla Sveriges ekonomiska föreningar och bostadsrättsföreningar.
Ditt nya jobb som administrativ assistent innebär
Att du administrativt kommer att stötta upp i verksamheten. Du kommer bland annat att ansvara för fakturahantering och inköp, bokning av lokaler och resor, skicka inbjudningar och ansvara för deltagarlistor vid möten, ansvara för upprättandet av dagordningar samt föra minnesanteckningar vid olika möten, administration- handläggning och diarieföring vid remissförfaranden, ansvara för sammanställning och leverans av viss statistik i verksamheten samt vara kontaktperson mot interna/ externa aktörer. Du kommer även att utgöra en viktig stödfunktion inom verksamheten och arbeta i nära samarbete med enhetschefen och sektionscheferna. Den administrativa assistenten är en viktig funktion på enheten för att hålla ihop helheten i verksamheten.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad och godkänd 3-årig gymnasial utbildning
• flera års aktuell och relevant erfarenhet av administrativt arbete
• har goda kunskaper i Office-paketet
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
Personliga egenskaper för att lyckas i rollen
• prestigelös och serviceinriktad
• lösningsfokuserad och initiativrik
• organiserad och strukturerad
• flexibel och samarbetsvillig
Det är meriterande om du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från ovannämnda, liknande arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.
Tjänsten är tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2017-09-18ErsättningIndividuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Tercero, Kontorschef 010-5722549
Alexandra Fredin, HR-konsult 010-574 74 60
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Eva Pålsson, facklig kontaktperson Saco 010-574 63 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Kvarngatan 10
59385 Västervik
KontorsadressKvarngatan 10
Jobbnummer 3702262
Observera att sista ansökningsdag har passerat.