Administrativ assistent till miljö- och byggenheten

Ulricehamns kommun, Miljö- och byggenheten / Administratörsjobb / Ulricehamn
2023-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till miljö- och byggenheten" (publicerad 2023-05-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ulricehamns kommun, Miljö- och byggenheten i Ulricehamn

Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?

Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre! Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium, med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gott liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.

Miljö och samhällsbyggnad består av två enheter; miljö- och byggenheten, samt plan- och exploateringsenheten. På miljö- och byggenheten är vi ett drivet gäng på cirka 30 medarbetare som tillsammans med hela sektorn för miljö- och samhällsbyggnad står inför en spännande framtid.

Vi arbetar för att främja en hållbar utveckling och en god bebyggd miljö för våra medborgare och företag. Vi jobbar aktivt med vårt förbättringsarbete och att utveckla våra processer till att bli så rättssäkra, enkla och tydliga som möjligt för de vi är till för.
Vi behöver nu förstärka vår miljö- och byggenhet med en administrativ assistent.
Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-04-04

Arbetsuppgifter
Som assistent på enheten kommer du främst att arbeta med löpande arbetsuppgifter såsom hantering av post, inkommande telefonsamtal, fakturahantering, registrering av inkommande och expediering av utgående handlingar, arkivering samt med att stötta inspektörer och handläggare i deras arbete.

Du kommer arbeta i ett team på ungefär fyra personen där ni stöttar varandra i arbetssätt och prioriteringar, och där ni också utvecklar administrationen mot verksamhetens mål om en effektiv, rättssäker och serviceinriktad myndighetsutövning.

Din roll som assistent är därmed viktig för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstemän.

Kvalifikationer
Du ska som lägst ha en gymnasial utbildning inom administration eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten krävs att du har en god förmåga att uttrycka dig i det svenska språket i tal och skrift. I din roll som assistent behöver du ha god datorvana och god förmåga att använda dig av Office-paketet.

Vi söker dig som har förmågan att prioritera och hantera flera uppgifter parallellt samt leverera dessa med hög kvalitet. Du känner tillfredsställelse över att lära dig nya uppgifter, du arbetar självständigt, tar initiativ och eget ansvar. Du är lyhörd, har god samarbetsförmåga och ett trevligt bemötande även i situationer som ibland kan upplevas som stressiga. Det är också viktigt att du kan vara rak och tydlig samt sätta gränser när situationen kräver.

Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt dina personliga egenskaper.

Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1214343".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ulricehamns kommun (org.nr 212000-1579), http://www.ulricehamn.se/arbete/arbeta-hos-oss/

Arbetsplats
Ulricehamns kommun, Miljö- och byggenheten

Kontakt
Enhetschef
Joanna Miklos-Svan
0321-59 50 29

Jobbnummer
7626037

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ulricehamns kommun, Miljö- och byggenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ulricehamns kommun, Miljö- och byggenheten: