Administrativ assistent till Förvaltningen för sociala insatser

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra vardagen enklare för Örebroarna? Nu söker område 3 inom Grupp- och serviceboenden i Förvaltningen för funktionsstöd efter en administrativ assistent.

Publiceringsdatum
2020-06-24

Om tjänsten
Rollen som administrativ assistent ställer krav på en administrativ skicklighet och förmåga att stödja områdets chefer i administrativa uppgifter utifrån verksamheternas behov och utmaningar. Kärnan i uppdraget är att ha en god servicekänsla och utveckla kunskaper om vad områdets chefer behöver för stöd och avlastning i sin administration. Du är en del av områdesteamet och ska utifrån din profession bidra till att övergripande mål uppnås. Rollen som administrativ assistent kräver flexibilitet och en förmåga att planera och prioritera dina uppdrag. Du samverkar med övriga administrativa assistenter för att hitta en effektiv hantering kring gemensamma uppdrag. I rollen som administrativ assistent hanterar du nödvändiga IT-system som behövs i ditt uppdrag.

Som administrativ assistent är du underställd förvaltningens avdelningschef inom ditt område.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
• inhämta och sammanställa uppgifter ur verksamhetssystem utifrån rutiner
• mindre rekryteringsuppdrag
• kundfakturering/hantering av matdebitering och arbete i fakturaportalen
• inköpssamordning, beställningar och mindre inköp samt kvittohantering
• bokningar av fordon, lokaler och fika samt underhåll av fordon, förråd och övriga kontorslokaler
• utskrifter och enklare sammanställningar samt arkivering
• protokollförare vid olika möten

Kompetenser
• gymnasieexamen med ekonomisk eller administrativ inriktning alternativt utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• erfarenhet från administrativt arbete
• goda IT-kunskaper

Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal verksamhet sedan tidigare. För att passa i rollen som administrativ assistent hos oss är du ansvarstagande och lösningsorienterad. För att du ska trivas är det viktigt att du uppskattar variation i arbetet och att du som person är flexibel och kan växla perspektiv mellan helhet och detaljer. Du har god samarbetsförmåga och ser möjligheter istället för hinder i arbetet. God social kompetens och förmåga till muntlig kommunikation behövs i uppdraget, likaså insikt i att anpassning utifrån det unika mötet måste till. Vi värdesätter initiativförmåga och ett gott bemötande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• erfarenhet av arbete i Raindance och Personec
• erfarenhet av arkivering och inköpssamordning
• erfarenhet av personaladministration.

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Övrig information
Förvaltningen för funktionsstöd i Örebro kommun ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionshinder enligt lagen om stöd och service (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 12 juli.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-07-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Jobbnummer
5274443

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: