Administrativ assistent till barn- och ungdomsenheten i Farsta
Stockholms Stad / Administratörsjobb / Stockholm
2018-08-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till barn- och ungdomsenheten i Farsta" (publicerad 2018-10-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms Stad i Stockholm,
Solna,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Österåker eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Farsta stadsdelsområde växer och utvecklas, det byggs nya bostäder och förskolor. Området består av tio stadsdelar av skiftande karaktär med villaområden, tunnelbaneförorter och centrala Farsta med sin höghusbebyggelse. Det är nära till kommunikationer och till naturen samt Farsta centrum med butiker och restauranger. I Farsta bor cirka 58 000 invånare och inom Farsta stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1 300 medarbetare.
Arbetsplatsbeskrivning
På barn- och ungdomsenheten i Farsta arbetar ca 60 medarbetare.
Enheten består av; mottagningsgrupp, barngrupp, ungdomsgrupperna -utredning och -insats och en familjevårdsgrupp, ledda av varsin biträdande enhetschef. Vi har ett nära samarbete med stadsdelens välutvecklade öppenvård.
Enheten har två specialistsocionomer, en kontaktsekreterare, en utvecklingssekreterare och en verksamhetssystem-samordnare. Administrationsgruppen som stöttar enheten har fyra medarbetare som arbetar nära tillsammans.
Alla anställda i förvaltningen erbjuds friskvårdstid och ett stort utbud av aktiviteter. Förvaltningen har ett årligt friskvårdsbidrag om 1000 kr. Stadens medarbetare har rabatterade avgifter på ett antal tränings- och friskvårdsanläggningar, varav flera belägna i stadsdelen. Förvaltningen sitter i ljusa, moderna lokaler i Farsta centrum, nära till restauranger och ett stort affärsutbud. Med tunnelbana eller pendeltåg reser du hit på ca 20 min från centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2018-08-13Dina arbetsuppgifterSom administratör stöttar du chefer och medarbetare på enheten i det vardagliga arbetet. Du ansvarar för fakturahantering, personalrapportering och inköp. Du ger socialsekreterarna administrativt stöd och är delaktig i introduktion av nyanställda. Du bistår enhetens chefer i arbetet med effektiv styrning, såväl ekonomiskt som i personalfrågor.
KvalifikationerDu är en van användare av ekonomi- och personalrapporteringssystem och du har goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Erfarenhet från budget- och controllerarbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande.
Du har ett analytiskt förhållningssätt med förmåga att självständigt strukturera ditt arbete och driva dina processer vidare. Som person är du trygg och stabil, med god förmåga att förhålla dig professionell i arbetet. Vidare har du god pedagogisk förmåga och kan anpassa din kommunikation till både mottagare och situation. Du tar initiativ, driver processer och är van att arbeta självständigt mot givna mål. Då arbetet innefattar många kontakter ska du ha mycket god samarbetsförmåga. Du är flexibel och uppskattar nya utmaningar.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-10-01 tillsvidareanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-27
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5066
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJens Lindberg, Enhetschef 0850818192
Pernilla Falk, Biträdande enhetschef 0850818077
FöretagStockholms stad
AdressStockholms stad
Storforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
12322 Farsta
KontorsadressStorforsplan 36, plan 11, Farsta centrum
Jobbnummer 4285982
Observera att sista ansökningsdag har passerat.