Administrativ assistent/Receptionist
Solna Stad, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna Stad, Socialförvaltningen i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Solna socialförvaltning
Ekonomi och arbetsmarknadsenheten söker assistent/receptionist
Solna är en stad som växer och utvecklas. Här finns utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud.
Staden är nu inne i en spännande utvecklingsfas och många företag söker sig hit. Vi söker därför engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Solna till en än mer attraktiv stad för medborgare och besökare. Vill du vara en av dem?
Enheten består av två grupper, ekonomigruppen svarar för:
• Utredning och beslut om ekonomiskt bistånd (försörjningsstöd) enligt SoL
• Hembesök och Rehab
• Budget- och skuldrådgivning
• Bistånd i form av förmedlingsmedel (hjälp åt individen att förvalta sin ekonomi)
• Hyresrådgivning
• Dödsboanmälningar
• Socialregistret
Arbetsmarknadsgruppen svarar för:
Praktik, träning och sysselsättning både inom stadens olika förvaltningar och på den öppna arbetsmarknaden för enskilda som erhåller ekonomiskt bistånd för sin försörjning.
Verksamheten ger möjlighet till meningsfulla arbetsuppgifter för personer som står en bit ifrån den ordinarie arbetsmarknaden i form av OSA - offentligt skyddat arbete.
Publiceringsdatum2012-04-13ArbetsuppgifterVi söker en assistent/ receptionist tillsvidare på heltid till ekonomi- och arbetsmarknadsenheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att arbeta i receptionen, bistå handläggare samt ansvara för varierande administrativa uppgifter. Arbetet i receptionen innebär att ge information och service till förvaltningens alla besökare.
KvalifikationerTill receptionen kommer ca 500 besökare per månad. De som besöker förvaltningen är ofta människor i kris, i utsatta situationer och i behov av hjälp. De flesta kommer hit eftersom de inte kan vända sig någon annanstans. Det kräver av Dig att Du är lyhörd, har ett respektfullt förhållningssätt, är stresstålig och har förmåga att behålla ett lugn för att förebygga konflikter. Vi söker Dig som har några års vana att arbeta i reception samt har administrativ erfarenhet. Att Du har adekvat utbildning för tjänsten är ett krav. Du kan arbeta självständigt under ansvar, har god samarbetsförmåga och är serviceinriktad.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A266188
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktParvin Banisadr, 08-7342176
FöretagSolna Stad, Socialförvaltningen
AdressSolna Stad, Socialförvaltningen
Stadshusgången 2
17186 Solna
Jobbnummer 1213036
Observera att sista ansökningsdag har passerat.