Administrativ assistent inom Analysavdelningen i Stockholm
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Varje år fattar Försäkringskassan 21 miljoner beslut och betalar ut cirka 230 miljarder kronor, som påverkar människors liv och hela samhället.
Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som administrativ assistent inom Analysavdelningen ger du administrativt stöd till avdelningens chefer och bidrar till att deras vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.
I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, beställningar och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar cheferna med bland annat hantering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.
Vi söker dig som:
• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant tillvägagångssätt i ditt arbete
• samarbetar konstruktivt och stöttar andra, är flexibel gällande andras önskemål och behov
• arbetar självständigt och litar på din egen förmåga
• är initiativrik och ansvarstagande
• har goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av administrativt arbete
• har kunskap om förvaltningslagen
• erfarenhet av direktupphandling
• har erfarenhet av Sharepoint
• har erfarenhet av att tillgänglighetsanpassa digital information
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2022-09-09Övrig informationEn tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan kan komma att göra viss ekonomisk personkontroll innan anställning och en anställning hos oss kan även innebära placering i säkerhetsklass. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet.
KontaktChef: Anna-Karin Orsmark Hermansson, tel 010-111 71 96 (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Pernilla Forsman, tel. 010-112 99 76 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Henrik Lindholm, tel. 010-116 92 35 Saco-S: Lars-Göran Karlsson, tel. 010-116 92 52 Seko: Johanna Grundström, tel. 010-115 30 44.
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 25 september 2022. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.
Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-09-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Försäkringskassan (org.nr 202100-5521),
http://www.forsakringskassan.se/omfk/jobba_hos_oss Jobbnummer 6963551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.