Administrativ assistent

Region Gotland, Logistik / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Logistik i Gotland

Inom Region Gotland arbetar ungefär 6 000 engagerade medarbetare inom 240 yrken med att ge service, vård, omsorg, utbildning och mycket mer till våra drygt 57 000 invånare.
Vi vill gärna att du blir en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är IT/telefoni, ledningsstöd, måltidsförsörjning samt logistik.

Logistikavdelningen tillhandahåller servicetjänster och rådgivning till regionens verksamheter inom städ, transporter, vaktmästeri, hjälpmedel och varuförsörjning. Avdelningen är organiserad i sex enheter med totalt ca 200 medarbetare.

Publiceringsdatum
2012-05-03

Arbetsuppgifter
Som administrativ assistent skall du enskilt och tillsammmans med enhetschefer handlägga förekommande administrativa arbetsuppgifter såsom att ta fram och fortlöpande hantera/koordinera objektöverrenskommelser med våra interna kunder. Du kommer också att hantera ekonomisk administration så som kontering av fakturor och indexberäkningar. I tjänsten ingår även budgetprognosarbete, budget- och resultatuppföljning samt dylika ekonomiuppgifter. Du kommer att genomföra och underhålla maskin- och kemiinventeringar. I arbersuppgifterna ingår också att administrera timuttag för städprojekt och program för fördelningsrapportering, schemaläggning av möten och aktiviteter, semesterplanering, anhöriglistor, kallelser, utskick, leasingbilansvarig samt att agera mötessekreterare.

Kvalifikationer
Du har minst en treårig utbildning på gymnasienivå inom relevant område. Har du en eftergymnasial utbildning i ekonomi och administration är det meriterande.

Du har minst ett års arbetslivserfarenhet av administratrativa uppgifter. Du har allmän datakunskap med goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Word, Excel och Access. Har du dessutom erfarenhet av Aditro affärslösningar, W3D3, Webb-sesam eller Summarum ser vi det som meriterande.

Som person ser vi gärna att du är såväl flexibel som noggrann i ditt arbetssätt. Du har en har en god serviceförmåga mot kunder och du är också bra på att upprätthålla ett nära samarbete med dina kunder och kollegor. Det är viktigt att du gillar att arbeta med varierade arbetsuppgifter och lära dig nya saker.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-08-02

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-21
Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A269967
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Freddy Sirland, 0498 26 94 92, freddy.sirland@gotland.se
Emil Persson, 0498 26 98 49, emil.persson@gotland.se

Företag
Region Gotland, Logistik

Adress
Region Gotland, Logistik
62181 VISBY

Jobbnummer
1232786

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Logistik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Logistik: