Administrativ assistent 50 %

Götene Pastorat / Administratörsjobb / Götene
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Götene, Lidköping, Skara, Skövde, Mariestad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Götene Pastorat i Götene

Trivs du med många kontaktytor, är du strukturerad och söker ett variationsrikt arbete? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker en administrativ assistent på halvtid.
Administrativa enheten erbjuder stöd och service både internt och externt i Götene pastorat. Enheten har även en kvalitetssäkrande roll baserat på lagar, policys och riktlinjer samt utvecklar styrdokument för processer. Nu behöver enheten en administrativ assistent på halvtid, som främst kommer att vara sekreterare vid sammanträden och hantera protokoll och handlingar efter genomförda sammanträden. Tjänsten innebär även andra varierande administrativa arbetsuppgifter.

Publiceringsdatum
2023-03-25

Dina arbetsuppgifter
Som administrativ assistent är du sekreterare för kyrkorådet, arbetsutskottet, kyrkofullmäktige. Det innebär förberedande arbete inför sammanträde, protokollsskrivning under sammanträden och efterarbete samt publicering och arkivering av protokoll och handlingar efter justering. Du administrerar även de fyra församlingsrådens och beredningsgruppens protokoll och handlingar.
Tjänsten innebär viss kvällstjänstgöring, då sammanträden är förlagda till vardagskvällar någon gång i månaden.
Som administrativ assistent stöttar du den administrativa enheten med främst reskontrahantering, varierande administrativa arbetsuppgifter och bemannar pastorsexpeditionens växel och reception.
Om dig
Du är ordningsam, strukturerad och ansvarsfull.
Du har sinne för detaljer och du har en vilja att bidra till enhetens utveckling, en vilja att själv utvecklas och att tillsammans med dina arbetskamrater göra arbetet lättare för dig och för varandra.
Du är noga med tystnadsplikt och sekretess.
Du är social, tycker om att samarbeta med andra människor och är duktig på att kommunicera information på ett tydligt och lyhört sätt.
Kvalifikationskrav
- Medlem i Svenska kyrkan.
- Utbildning relevant för tjänsten.
- Goda IT-kunskaper och lätt för att lära dig nya affärssystem och program.
- Goda erfarenhet av Microsoft Office, gärna Microsoft 365.
- Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete.
- Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift.
- Noggrannhet och god organisationsförmåga kännetecknar dig.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, självständighet, initiativförmåga och ett strukturerat arbetssätt.
Meriterande
Gärna erfarenhet av uppdrag som sekreterare eller uppdrag som styrelseledamot.
Anställningsvillkor
Anställningen är tills vidare. Omfattningen är halvtid.
Tillträde så snarast som möjligt eller enligt överenskommelse.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Placeringsort: Götene
Sänd ditt ansökningsbrev och CV senast den 16 april 2023
Intervjuer sker löpande. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-16
E-post: gotene.pastorat@svenskakyrkan.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Administrativ assistent".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Götene pastorat (org.nr 252003-3073), https://www.svenskakyrkan.se/gotene/lediga-tjanster
Skolgatan 1 (visa karta)
533 31  GÖTENE

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Götene Församlingshem, Kyrka och Kyr

Kontakt
Facklig kontaktperson
Björn Carlstedt
bjorn.carlstedt@fv.vision.se
0511-285 30

Jobbnummer
7587122

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Götene Pastorat

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Götene Pastorat: