Administrativ assistent
Advokatfirman Lindahl Kb / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Advokatfirman Lindahl Kb i Stockholm,
Örebro,
Göteborg,
Helsingborg,
Malmö eller i
hela Sverige Stockholm - junior assistent till vår KM-avdelning
Publiceringsdatum2021-02-24Om företagetLindahl är en av Sveriges ledande affärsjuridiska advokatbyråer. Vi är en fullservicebyrå med en rad olika spetskompetenser. Vår strävan är att ge våra klienter rak och tydlig hjälp och rådgivning, i enlighet med det motto vi har valt att formulera som No nonsense.
På Lindahl verkar vi för en tillmötesgående och fördomsfri företagskultur; organisationen är platt, dörrarna öppna och det är högt i tak. Det respektfulla, uppriktiga och omsorgsfulla bemötandet ska genomsyra vårt arbete på alla plan, internt såväl som externt.
På vårt kontor i Stockholm arbetar idag ett tjugotal jurister. Här finns även vår stab, bestående av våra IT-, Marknads- och KM-avdelningar. Stabens olika funktioner och resurser arbetar gemensamt för att stötta Lindahls samtliga sex kontor.
Om tjänstenTill vår KM-avdelning söker vi nu en junior assistent. Du kommer att vara en del av och ett värdefullt stöd till kontorets administrativa grupp och ha ett nära samarbete med vår Knowledge Manager. Tjänsten är bred och varierad och ger stort utrymme för eget ansvar.
Vanligt förekommande uppgifter är:
• Löpande administration och kvalitetssäkring av bolagets samlade dokumentbank.
• Administration av Lindahls interna utbildningsprogram, samt övriga interna och externa kurser.
• Förvaltning av byråns intranät, samt support till organisationen (kunskaper i Sharepoint är meriterande).
• Löpande administrativ hantering av företagets databaser.
• Assistans vid projekt som drivs av KM-avdelningen.
Du kan även komma att bli involverad i andra projekt och arrangemang, så som seminarier, föreläsningar och konferenser.
Om dig
För att du ska trivas och lyckas hos oss behöver du vara ansvarstagande, proaktiv och strukturerad. Du bör ha ett väl utvecklat sinne för detaljer och förstå vikten av noggrannhet. Därtill är god service och goda samarbeten starkt lysande ledstjärnor i din professionella roll.
I en dynamisk verksamhet med stundtals högt tempo är din förmåga att prioritera och att hålla deadlines avgörande. Branschens och våra interna krav på sekretess sätter även din integritet i fokus. Utöver detta behärskar du svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift.
Övrig informationTjänsten är en timanställning.
Ansökan och tillträde
Ansökan, bestående av ett personligt brev och CV, görs via vår hemsida (www.lindahl.se/karriar/lediga-tjanster/). Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot att få läsa din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 april.
För frågor och mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Knowledge Manager - Hedvig Bråstad Blom på
hedvig.blom@lindahl.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressAdvokatfirman Lindahl KB
Strandvägen 3
10240 STOCKHOLM
Arbetsgivare Advokatfirman Lindahl KB Strandvägen 3 (
visa karta)
102 40 STOCKHOLM
Arbetsplats Advokatfirman Lindahl i Stockholm
Jobbnummer 5593346
Observera att sista ansökningsdag har passerat.