Administrativ assistent

Österåkers Kommun / Administratörsjobb / Österåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Österåker, Sigtuna, Upplands Väsby, Vallentuna, Täby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Österåkers Kommun i Österåker, Täby, Stockholm, Nynäshamn eller i hela Sverige

Österåker, tre mil nordost om Stockholm, är en skärgårdskommun i stark tillväxt och utveckling. Det unika natursköna läget med närhet till såväl storstad som världen genom flygplatsen Arlanda attraherar. Kommunens 41 000 invånare ökade med 600 personer förra året. Befolkningen är ung och nyföretagandet hör till det starkaste i landet. I Österåkers kommun arbetar 2000 personer mot högt ställda mål såsom; bästa skolan i länet, högkvalitativ omsorg för äldre och funktionshindrade, professionell kommunal service och gott bemötande, ekonomi i balans och en trygg miljö. Visionen är att år 2020 vara länets mest attraktiva skärgårdskommun - en skärgårdskommun i världsklass. Österåker samarbetar med andra kommuner för att möta den ökade tillväxten, genom en gemensam vision att skapa 50 000 nya arbetstillfällen. För mer information se även osteraker.se.

Vi söker en engagerad och entusiastisk administrativ assistent.

Som assistent kommer du att ingå i en arbetsgrupp bestående av assistenter inom socialförvaltningen, där får du utföra en blandning av både enkla och kvalificerade arbetsuppgifter. Det finns möjlighet att tillsammans med övriga utveckla arbetet med kundfokus. Tillsammans skapar vi en bra arbetsmiljö, upprätthåller god stämning och gemenskap.

Publiceringsdatum
2015-11-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består främst av:

Dödsboutredning och handläggning av begravningskostnader
Faderskapsbekräftelser
Insortering av handlingar i personakter, aktuppläggning
Fakturahantering
Bemanna socialförvaltningens reception
Handlägga utbetalning av förmedlingsmedel
Annonsering av tjänster
Allmänna administrativa uppgifter 

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som sökande har någon form av högskoleutbildning. Att du har erfarenheter av administration och att du är en van användare av datoriserade verksamhetssystem samt MS Officepaketet. Det är en fördel om du har erfarenheter och förmåga att möta människor i utsatta situationer.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och din förmåga att arbeta tillsammans med andra och ha kundfokus. Körkort är också en fördel då det kan ingå resor inom kommunen. Då Österåkers kommun är ett finskt förvaltningsområde är kunskaper i det finska språket meriterande.

Anställningens omfattning
Heltid 40/40

Anställningsform
Tillsvidareanställning, ibland kan provanställning 6 månader tillämpas

Löneform
Månadslön

Övrig information
Flextid, friskvårdspeng, friskvårdstid och möjlighet att växla semesterersättning till ledig tid.

Tillträde
Enligt överenskommelse

Sista ansökningsdag
2015-11-23

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Yvonne  Aili, Enhetschef 08-540 812 35 yvonne.aili@osteraker.se
Inga-Britt Lundbäck, Samordnare 08-540 812 22 inga-britt.lundback@osteraker.se

Företag
Österåkers kommun

Adress
Österåkers kommun
184 86 Åkersberga
18486 Åkersberga

Kontorsadress
184 86 Åkersberga

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2515844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Österåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Österåkers Kommun: