Aditro söker Customer Service Representitive för HPs räkning
Jobbet.nu Aditro / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbet.nu Aditro i Stockholm För vår uppdragsgivares Hewlett Packards räkning söker Aditro Sweden nu en Customer Service Representative till avdelningen Volume Direct, Operations.
Aditro är en ledande nordisk leverantör av lösningar som förbättrar affärsprocesser inom kundservice, ekonomi, dokumenthantering, HR och logistik. Aditros tjänster som inkluderar IT-baserad
outsourcing, konsulttjänster för affärsprocesser och IT-lösningar, är baserade på modern teknik och industriell metodik.
Hewlett Packard (HP) är ett av världens största IT-företag med cirka 140 000 anställda och kontor i 160 länder. Vidare kan tilläggas att HP är en ledande global leverantör av produkter,
teknik, lösningar och tjänster för konsumenter och företag. Du får möjligheten att arbeta med teknik och kompetens i högsta klass. Din nya arbetsplats ligger belägen i Frösunda. Besök gärna
HP:s svenska hemsida på:
https://www.hp.se • Arbetsbeskrivning *
Som Customer Service Representative fungerar Du som kontakt mot HP:s direkta kunder (d.v.s. kundföretag som inte går via återförsäljare) och ansvarar för alla tillhörande postsales aktiviteter.
Tjänsten består av tre huvudsakliga arbetsområden:
• orderhantering
• kundkravshantering
• fakturahantering
Orderhanteringen innebär att Du besvarar frågor från kunderna avseende öppna ordrar, kontrollerar att varje order följer rådande serviceavtal, kommunicerar ut avvikelser till kunderna samt
bekräftar färdiga order. Utöver detta ansvarar du för att ta hand om inkommande order från HP:s säljteam. Vidare kommer Du att hantera kundernas specifika krav och önskemål på produkterna och
ansvarar även för att dessa verkställs. Fakturahanteringen innebär slutligen att Du ansvarar för att identifiera och analysera order som ännu inte fakturerats. Du kommer att ingå i Direct
teamet som i dagsläget består av tio personer och du rapporterar direkt till teamledaren.
• * Personprofil **
Vi tror att Du är kundorienterad och drivs av att arbeta självgående och med stort eget ansvar från dag ett. För tjänsten krävs att du har erfarenhet av arbete med sälj- eller
supportadministration. Önskvärt är att du har erfarenhet från IT branschen samt från systemadministrativa arbetsuppgifter. Arbetsbelastningen är emellanåt hög vilket innebär en klar fördel
om du har vana av att arbeta under ett högt tempo och trivs med â€?snabba puckarâ€?. Stor del av all kommunikation sker på engelska, det är därför ett krav att du kan hantera detta flytande i tal
och skrift. För tjänsten krävs dessutom lägst gymnasiekompetens. Meriterande om du har någon säljutbildning eller motsvarande.
• *
Publiceringsdatum2008-02-27Anställningstyp/arbetstider **
Tjänsten är på heltid, måndag till fredag. Aditro erbjuder en tillsvidareanställning som föregås av 6 månaders provanställning.
• * OBSERVERA ATT VI VILL HA DIN ANSÖKAN PÅ ENGELSKA! **
Känner du att tjänsten passar in på din ambition och önskan till fortsatt personligt utveckling? Tveka inte, ansök nu!
För övriga frågor gällande tjänsten, kontakta Stefan Tingshammar på Jobbet.nu som sköter denna rekrytering. Han nås på 08-440 25 75 eller på 0735-05 06 70 alternativt mailto:
stefan.tingshammar@jobbet.nu Jobbet.nu tar inte emot ansökningar via e-post eller brev. Du ansöker enklast genom att gå in på
https://www.jobbet.nuAnställningstyp/arbetstiderTills vidare
Heltid/Deltid
Snarast
ErsättningFast lön
Enligt ö k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-03-27
FöretagJobbet.nu Aditro
AdressJobbet.nu Aditro
Fiskaregatan 8
11620 Stockholm
Jobbnummer 149574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.