ActionAid Sverige söker: Insamlingsansvarig stora givare
ActionAid Sverige / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ActionAid Sverige i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige .
ActionAid Sverige söker:
Insamlingsansvarig stora givare
ActionAid Sverige är del av en global rörelse som finns i 45 länder. Vi arbetar för social rättvisa, jämlikhet och en värld fri från fattigdom. Vi har ett särskilt fokus på kvinnors och flickors rättigheter för att jämställdhet är en förutsättning för hållbar förändring och utveckling.
ActionAid Sverige befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi just nu bygger upp ett nytt starkt insamlingsteam. Vi söker därför dig som är driven säljare och brinner för insamling med fokus på företag och stora givare. I denna roll är du ansvarig för att ta ett helhetsgrepp kring vårt arbete mot företag och stora givare vad gäller rekrytering av nya samt vård och utveckling av befintliga samarbeten. En förlängning av det vårdande arbetet innefattar även att se över ActionAid's kommunikation kring testamenten.
ROLLER OCH ANSVAR
Vi söker dig som är målinriktad och resultatdriven och hela tiden strävar efter att hitta lösningar och metoder som driver arbetet framåt mot positiva resultat. Du har erfarenhet av att skapa och vårda relationer med företag och stora givare samt har praktiskt erfarenhet av införsäljningsarbete. Vår strävan är att våra samarbeten leder till win-win situationer för alla parter och ser därför att du är engagerad i både CSR- och utvecklingsfrågor.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att:
• Ta fram och utveckla modeller för företagssamarbete i linje med ActionAid Sveriges strategi.
• Initiera nya och långsiktiga samarbeten genom rekrytering och införsäljning.
• Vårda och utveckla existerande samarbeten.
• Projektleda kampanjer riktade mot företag.
• Testamenteskommunikation.
KVALIFIKATIONER OCH KOMPETENSER
• Har examen inom relevant område eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt.
• Har flerårig erfarenhet av B2B sälj och/eller insamling mot företag och stora givare.
• Erfarenhet av att arbeta utifrån ett helhetsperspektiv från rekrytering till vård och uppgradering.
• Talar och skriver flytande svenska och engelska.
• Du är strategisk, analytisk och resultatdriven.
• Du är initiativrik och självgående samt bra på att driva processer framåt.
• Du gillar att arbeta i team och samarbetar bra med andra för att nå uppsatta mål.
MERITERANDE
• Erfarenhet av att arbete med CSR-frågor.
• Erfarenhet av marknadsföring och kommunikation
• Erfarenhet av att projektleda kampanjer och organisera evenemang.
• Aktivism och gräsrotsorganisering.
PLACERING
ActionAid Sveriges kontor i Stockholm, Renstiernas gata 12.
VILLKOR OCH ANSÖKNINGSPROCESS
Ansökan skickas till
jobb@actionaid.se senast den 15:e december. Intervjuer sker löpande, så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Johanna Granhage, chef för insamlingsavdelningen,
johanna.granhage@actionaid.org Facklig representant för Unionen är Magnus Nordgren,
magnus.nordgren@actionaid.orgVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-30ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActionAid Sverige
AdressActionAid Sverige
Renstiernas gata 12
11628 Stockholm
KontorsadressRenstiernas gata 12 11628 Stockholm
Jobbnummer 3830299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.