Account Manager till Hogia Professional Systems i Stenungsund

Hogia Service AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Är du en resultatorienterad säljare med intresse för HR- och ekonomilösningar? Som Account Manager på Hogia Professional Systems utvecklar du befintliga kundrelationer och driver försäljningsprocesser från start till mål.

Vill du bidra till våra kunders framgång och jobba i en utvecklingsorienterad miljö? Sök idag!



Om tjänsten

I rollen som Account Manager på Hogia Professional Systems kommer du att arbeta med försäljning av HR- och ekonomilösningar mot våra befintliga kunder, medelstora till större bolag. Du är ansvarig för att utveckla kundrelationerna genom en lösningsfokuserad inställning och lyhörd dialog - du hjälper våra kunder att växa med Hogia.

Din huvuduppgift blir att säkerställa kundnöjdhet och öka försäljningen genom att erbjuda skräddarsydda lösningar och utmärkt service. Idag har de befintliga kunderna en eller flera Hogiaprogramvaror. Ditt fokus kommer att vara att jobba med merförsäljning av ytterligare programvaror/produkter för att utveckla både kunden och Hogias affär med kunden. I rollen kommer du att agera som en pålitlig partner för företagskunder där du kommer att använda din expertis och rådgivning för att erbjuda systemlösningar och produkter som effektiviserar deras verksamhet.

Vi sätter stort värde i att få vara med att påverka organisationen framåt och är måna om att skapa en miljö där du får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. I den här rollen ansvarar du för hela säljcykeln mot våra befintliga kunder. Det innebär att driva processer från mötesbokning, genomförande av såväl webbvisningar som presentationer hos kund, till förhandlingar och avslut. Du kommer erbjuda våra kunder övergångar till mer avancerade systemlösningar inom ekonomi och lön samt förflytta kunder från enskilda produkter till helhetslösningar i samarbete med våra partners. Genom att analysera försäljningsdata identifierar du trender, drar slutsatser och förbättrar säljprocessen.

Det är ett utmanande, spännande och roligt arbete som gör våra kunder väldigt nöjda med sina nya systemlösningar.



Är du den vi söker?

Vi söker dig som har erfarenhet från av B2B-försäljning, gärna systemförsäljning, med goda säljresultat. Då detta är en roll med stora kontaktytor behöver du kunna uttrycka dig mycket väl på svenska i både tal och skrift.

Som person är du motiverad av att driva dina egna affärer, leverera goda resultat, och triggas av att överträffa dina mål. Du har mycket energi, analytisk förmåga och ett strategiskt tänkande i kombination med uthållighet och en vilja att hjälpa våra kunder till bättre lösningar. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i att hålla presentationer inför stora som små grupper.



Vårt erbjudande

Med moderna verktyg, vass kompetens och långsiktighet i allt vi gör, bygger vi smarta lösningar som gör skillnad för många användare. För oss är det viktigt med hållbarhet oavsett om det gäller våra produkter, lokaler eller dig som medarbetare. Hos oss finns goda utvecklingsmöjligheter och balans mellan jobb och fritid. Vi satsar på hälsa och erbjuder flertalet träningsaktiviteter, fina förmåner och möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan, om du har behov av det.



Vi arbetar med löpande urval. Välkommen in med din ansökan redan idag!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre löne- och bokföringsprogram för småföretagaren till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, godsterminaler, revisionsbyråer och fastighetsbolag. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på https://www.hogia.se/.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/55".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556577-5680)

Arbetsplats
Hogia Professional Systems AB

Kontakt
Lina Hedenberg
072-4015389

Jobbnummer
8827043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: