Account Manager till Element Logic

Ps Partner AB / Säljarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ps Partner AB i Lund, Malmö, Landskrona, Helsingborg, Tomelilla eller i hela Sverige

Inom PS Partner familjen finns vårt snabbfotade konsultbolag PS Interim, PS Management för chefsrekrytering, PS Leadership för coaching och ledarutveckling samt PS Tech för Reverse Recruitment inom IT/ Teknik.

Vi vet att behovet av kompetens varierar över tid och vi vet också att det finns många faktorer inblandade. Vi strävar därför efter långsiktiga relationer för att på bästa sätt hjälpa våra kunder till proaktivitet, lönsamhet och framgång. Oavsett vad, gör vi alltid vårt yttersta för att alla parter ska se den långsiktiga nyttan.

PS Partner startades 2010 och har idag kontor i Göteborg, Stockholm, Malmö och Borås. www.pspartner.se

Element Logics vision är att göra våra kunders lager till de mest effektiva i Europa. Det lyckas vi mycket bra med! Vår kärnkompetens är att spara plats och effektivisera processer på stora och små lager. Vi har 30 år i branschen, varav de senaste åren som marknadsledare inom vårt segment, vilket gett oss en gedigen kompetens och erfarenhet. Samtidigt ser vi till att hela tiden lära oss något nytt, både hemma och utomlands.

Om du är affärsdriven, bra på att skapa långsiktiga relationer, har erfarenhet av logistik och inspirerad av olika automationslösningar som innehåller både mjukvara och hårdvara, så är det här rätt jobb för dig!

Element Logic fortsätter att växa och är därför i behov av skickliga och engagerade människor att gå med dem på sin resa. Om du vill arbeta i ett företag med hög kompetens tillsammans med visionen att göra deras kundlager till det mest effektiva i Europa är det här platsen att vara! Företaget verkar i en bransch som drivs av e-handelstrenden och det ständigt ökande behovet av automatisering och är extremt väl positionerat för framtiden.

Rollen som Account Manager innebär totalansvar för ett antal kunder. Element Logics eftermarknadstjänster består av extension & ombyggnadsprojekt, reservdelar, service av utrustning samt support av mjukvaran och hårdvara. I rollen ingår utförande av behovsanalyser, översätta dessa till kommersiella erbjudanden och avtalsförhandling. Du ingår i den svenska Eftermarknadsorganisationen och har ett nära samarbete med kollegor både inom Service, Försäljning och Projektorganisationen.

Du rapporterar till Head of Aftermarket som utgår ifrån Lund.

Publiceringsdatum
2019-10-30

Dina arbetsuppgifter
• Arbeta för att utöka Element Logics produkterbjudande hos kund.
• Du är kontaktperson och stöd för existerande kunder gällande Autostore och Mjukvarulösningar.
• I de fall en installation inte innefattas av leveransavdelningen, koordinera systemleveranser och kundprojekt.
• Genom nära kunddialog och uppföljning finna nya affärsmöjligheter som skapar mervärde både för våra kunder och oss som leverantör
• Rollen innebär att ofta samarbeta i projektform nära applikationskonsulter och utvecklare.
• Ditt arbete är proaktivt och långsiktigt med stort fokus på kunduppföljning och kundnöjdhet.

Kompetens och bakgrund

• Avslutad gymnasial utbildning
• 5-10 års erfarenhet av intralogistikbranschen
• Du bör ha erfarenhet av Business to Business försäljning och längre säljprocesser, kvalificerade förhandlingar, tekniskt djupare diskussioner och finansieringsarbete, - med mycket goda säljresultat.
• Svenska och Engelska både skriftligt och muntligt.
• Meriterande är erfarenhet från projekt inom automatiserade lagerlösningar.

Du som person

• Gillar att jobba i en entreprenöriell kultur och företagsanda och tycker om att tänka lösningar tillsammans med kunden.
• Intresse av och talang för att skapa långsiktiga relationer.
• Gillar att utmana och tänka i nya perspektiv både ur kund och leverantörsperspektiv.
• Driven, nyfiken och gillar att ta ansvar samt är en lagspelare.
• Rak, tydlig i din kommunikation.
• Gillar att vara både strategisk och operativ och har en förmåga att inte bara se utan ta egna och nya initiativ.

Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Kontoret ligger i Lund men placering av rollen kan vara i södra och mellan Sverige. Kunderna finns i dagsläget i Sverige, Norge & Danmark, resande är en naturlig del av tjänsten. Ett krav för tjänsten är därför att du har B- körkort.

Så ansöker du
Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, klicka in på www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Beskriv dina tidigare uppnådda säljmål i din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Kristina Lundin Medved via mail, kristina.lundinmedved@pspartner.se

Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ps Partner AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ps Partner AB (org.nr 556816-1961)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
PS Partner AB

Jobbnummer
4894333

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ps Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ps Partner AB: