Account Manager inom IT-branschen till Dicom i Göteborg

Oddwork Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Dicom är ett IT-bolag som levererar trygg IT-outsourcing med fokus på högklassig service och snabb support. Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar och tar hand om deras totala IT-miljö, från servrar, mail-lösningar och backup till deras kontors lokala IT-behov som nätverk och Wifi. Dicom tillhör toppskiktet av leverantörer och har vunnit ett flertal utmärkelser som gör dem till en premiumleverantör inom IT-branschen. Bolaget startade 1986 och har expanderat i takt med kundernas behov och ny tillgänglig teknik. Idag har vi två kontor i Sverige och är totalt 60 medarbetare som omsätter 90 miljoner kronor. Vi är mitt inne i en spännande och expansiv fas och söker nu tillsammans med Oddwork efter vår nästa Account Manager till kontoret i Göteborg!

Om tjänsten som Account Manager hos Dicom
Som Account Manager hos Dicom ansvarar du för försäljningen av bolagets IT-lösningar mot allt från små till stora bolag inom ett brett spektrum av branscher. Målet med ditt arbete är att öka bolagets totala försäljning och tillväxt genom att skapa nya långsiktiga affärsmöjligheter och öka marknadsandelarna i Göteborg. I början av din anställning kommer du uteslutande bearbeta nykunder och på så sätt bygga upp din egen kundstock. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från prospektering och mötesbokning, till kundmöten, offerthantering och uppföljning av affärer.

Då Dicom strävar efter att skapa högklassiga och långsiktiga samarbeten med sina kunder läggs mycket tid på att göra kvalificerade bedömningar och behovsanalyser av potentiella kundföretag vilket gör det möjligt att sedan erbjuda dem skräddarsydda alternativ och IT-lösningar. Som Account Manager blir du en del av ett drivet försäljningsteam och arbetar med hög aktivitet mot personliga och gemensamma försäljningsmål och budgetar. För att du ska bli så bra som möjligt i din roll kommer du löpande följa upp ditt arbete och dina resultat med support från försäljningschefen i Göteborg. 

Vi söker dig som:
: har passion för försäljning och är redo för nya utmaningar i ett spännande bolag! Du är social, tävlingsinriktad, ansvarstagande och jobbar med fördel mot högt uppsatta mål och försäljningsresultat. Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av B2B-försäljning med goda resultat. Det är meriterande att du har erfarenheter inom IT-branschen och positivt med ett tekniskt intresse. Första kontakten med kunder tas över telefon så det är viktigt att du ser telefonen som ett verktyg till att skapa och driva affärer samt underhålla relationer med dina kunder. Tack vare din tidigare erfarenhet av försäljningsyrket har du de verktyg som krävs för att skapa långsiktiga kundrelationer och gynnsamma affärer. Du är lösningsorienterad, framåt och arbetar med hög aktivitet då du drivs av att se din egen utveckling som en del av bolagets. Du arbetar självständigt och tar egna initiativ men värnar samtidigt alltid om ett starkt arbetsteam och stöttar dina kollegor för bolagets bästa. Vi söker dig som har driv och ambition att alltid leverera toppresultat och som ser fram emot att växa och utvecklas tillsammans med Dicom. Att du har körkort är för denna roll ett krav.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Dicom Göteborg AB.

Vad Dicom erbjuder dig
Hos Dicom erbjuds du en roll i ett stabilt och expansivt IT-bolag med hög kompetensgrad och stark utvecklingspotential. För rätt person ges på sikt goda förtjänst- och utvecklingsmöjligheter. Du kommer att arbeta heltid från måndag till fredag med fast lön och provisionsupplägg. Du kan läsa mer om Dicom här!

START: 4:e januari
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön + provision
KONTAKT: Consultant Manager Amy Disley, amy@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-12-10

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-11-10

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2519855

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: