Account Manager B2B SME

Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Account Manager B2B SME" (publicerad 2022-09-29) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi

För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en medarbetare med stort driv, engagemang och affärssinne till vårt team B2B SME Inhouse Sales inom Telenor Business i rollen som Account Manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra

Som Account Manager B2B inom Inhouse Sales så kommer du ingå i ett passionerat team av likasinnade människor som drivs av att överträffa kundernas förväntan och nå sina säljmål.

Ditt främsta uppdrag är att bearbeta den nationellt växande SME-marknaden genom telefon och kundbesök samt även att ansvara för att bygga relationer, förvalta och stärka vår mobila närvaro hos en befintlig kundbas. Du kommer jobba mot hela SME segmentet dvs företag med allt från 10 till 100 anställda. Med uppbackning och utbildning kommer du att kunna utvecklas och stimuleras att leverera allt från enkla abonnemangslösningar till kompletta skräddarsydda upplägg innehållande allt från växellösningar och tilläggstjänster.

På Telenor är försäljning och kundnöjdhet alltid i fokus. För att du skall kunna fokusera på kundbearbetning under hela säljprocessen så kommer du ha tillgång till Inhouse support, en supportavdelning som hanterar stora delar av det administrativa arbetet.

Förutom support tillhandahåller Telenor fantastiska verktyg för prospektering, kundbearbetning och uppföljning. Din förmåga att se affärsmöjligheter och skapa starka kundrelationer till våra företagskunder är av största vikt för att lyckas i denna roll. Du får arbeta i ett expansivt företag med mycket professionella och kunniga kollegor där det ställs höga krav men där du som medarbetare också får mycket tillbaka i form av utbildning och interna karriärsmöjligheter.

Du kommer ha ansvar för en personlig budget där du får stora möjligheter att påverka din egen lön via goda provisionsmöjligheter.

Vem du är

Utöver din förmåga att se affärsmöjligheter och skapa starka kundrelationer till våra företagskunder, som är av största vikt för att lyckas i denna roll, ser vi även att du:
* Idag med fördel är verksam inom telekom- eller IT- branschen
* Har minst några års erfarenhet inom B2B-försäljning
* Med fördel har arbetat med telefonbearbetning
* Har god kunskap i presentationsteknik och retorik
* Är flytande i såväl svenska som engelska
* Har grundläggande kunskaper i MS Office och allmän datorvana
* Har eftergymnasial utbildning eller motsvarande, vilket är meriterande men inget krav.

Som person är du social och har som sagt en god förmåga att bygga och underhålla kundrelationer. Du är engagerad, kommunikativ, kan arbeta självständigt och har god förhandlingsvana. Att du kan tänka strategiskt och är affärsmässig ser vi som en självklarhet. Du är vidare bra på att ta initiativ samt har förmågan att presentera och kommunicera information på ett tydligt, trovärdigt och målmedvetet sätt.

Vårt löfte

Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - Dagens teknik möjliggör att vi kan arbeta från så gott som var som helst, men dynamiken som uppstår när en säljorganisation träffas på kontoret är vital för gruppens framgång där av ser vi att minst 2-3 dagar/veckan arbetas från kontoret. Så länge du och dina kollegor kan leverera det du ska så är friheten dock stor.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Tobias Bergman på tobias.bergman@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.
Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar applikationer löpande så var snäll och sök idag
Placeringsort: Stockholm.

Bra att känna till

Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2022-04-20

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J103553".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
6553706

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: