Account Manager - Carrab Brake Parts AB
Högström & Co Management AB / Säljarjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Högström & Co Management AB i Kalmar,
Mörbylånga,
Nybro,
Torsås,
Mönsterås eller i
hela Sverige Carrab Brake Parts AB grundades 2003. Vi är idag en ledande leverantör till bromsbeläggsindustrin och vi levererar monteringsdetaljer till OE/OES tillverkare. Genom att erbjuda marknaden ett komplett sortiment av färdiga monteringssatser och andra produkter som behövs vid renovering av bromsar är vi en betydande leverantör till bilreservdelsgrossister i Europa och resten av världen. Vi finns i Kalmar Tech Park.
Vår affärsidé är att med stort kunnande leverera monteringssatser och tillbehör till bromsar och hitta flexibla lösningar.
För att förstärka organisationen ytterligare söker vi;
Account Manager
Analys - Utveckling - Internationell försäljning
Carrab Brake Parts har nya ägare och kraftsamlar sedan drygt ett år tillbaka för att kunna expandera under de kommande åren. Det finns planer på att bredda distributionen ytterligare, samtidigt som nya produktsegment skall lanseras.
Som Account Manager blir din huvuduppgift att utveckla och långsiktigt stärka affärsrelationerna med nya och existerande kunder. Från en fastställd sortimentsstrategi ska du utveckla försäljningen och etablera nya återförsäljare på marknader i Europa. Du förväntas skriva en årlig sälj- och marknadsplan för respektive kund. Du är ansvarig för alla kommersiella och tekniska frågor som kan komma upp. Du förväntas besöka dina kunder regelbundet för att diskutera olika frågor som t.ex. nya affärsprojekt, framtida produktutveckling mm.
Vi vill att Du har flera års erfarenhet av kvalificerat försäljningsarbete inom teknikområdet. Erfarenhet från arbete med centrala kedjekunder i en internationell miljö ser vi som en merit. Du har lämplig merkantil- och eller ingenjörsutbildning. Du är van vid affärsförhandlingar och har dokumenterat goda försäljningsresultat.
Du är initiativrik, drivande, har god planeringsförmåga och vana vid att arbeta självständigt. Du måste också ha intresse för teknik och brinna för att göra affärer. Då bolaget är en liten organisation förutsätter vi att du är flexibel och kan ge support på andra områden än ditt eget ansvarsområde.
Merparten av kunderna finns i Europa och det innebär ca 30-40 resdagar per år. Då det är en internationell miljö så krävs det goda kunskaper i engelska för tjänsten.
Vi söker Dig som vill vara med på en spännande resa där du kommer ha en nyckelroll och ditt engagemang kommer att vara viktigt för vår fortsatta utveckling.
Intresserad?
Har du frågor så ta gärna en första kontakt med Håkan Cöster vid Högström & Co som vi samarbetar med i denna rekrytering. Du når honom via tfn 0480/422650, din ansökan, som behandlas konfidentiellt sänder du snarast då urval sker löpande, dock senast den 15 juni via
www.hogstrom-co.se , Aktuella tjänster.
Välkommen!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2015-06-02ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
FöretagHögström & Co Management AB
AdressHögström & Co Management AB
35230 VÄXJÖ
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0470-705630
Jobbnummer 2319772
Observera att sista ansökningsdag har passerat.