Account Coordinator - Customer Service
Thule Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gnosjö,
Gislaved,
Tranemo,
Vaggeryd,
Värnamo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Thule Sweden AB i Gnosjö,
Värnamo,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Om du vill arbeta i ett globalt och dynamiskt företag, där vi i tjänsten som Account Coordinator värdesätter stort ansvarstagande och social kompetens, är detta ett arbete för dig. I rollen ansvarar du för orderhanteringen, från inkommande order till utleverans samt uppföljning av leveranssäkerhet, på ditt kundsortiment, vilket är distributörer och kunder inom bilindustrin på en internationell marknad. Du representerar Thule utåt och vårdar och servar befintliga kunder samt skapar nya kundrelationer tillsammans med säljansvarig, med vilken du arbetar i ett team. I rollen är du även en central aktör i organisationen och kommunicerar dagligen via telefon och e-mail externt med kund och med andra interna parter som ekonomi, marknad, produktutveckling, planering, lager. Vidare medverkar du i vissa projekt som bedrivs mot dina kunder samt att du ansvarar för underhåll av masterdata på ditt kundsortiment i vårt affärssystem, M3.
Du är serviceminded och en strukturerad kommunikatör. Att lösa problem är något du utmanas av samt att du även är en självgående medarbetare liksom en flexibel teamplayer som ställer upp för dina kolleger. Du har en hög arbetskapacitet och förmåga att bibehålla denna tillsammans med en positiv inställning och attityd även i situationer med högre arbetsbelastning. Prioriteringsförmåga, noggrannhet, en vilja att snabbt lära sig nya uppgifter samt att ha förståelse för helheter och processer är ytterligare egenskaper som vi efterfrågar. Då dina dagliga verktyg i orderprocessen är att arbeta med vårt affärssystem M3 och Officepaketet ser vi gärna att du har god datavana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
Vi tror du har akademisk utbildning inom företagsekonomi, marknadsföring, logistik eller jämförbar arbetslivserfarenhet. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundservice och liknande arbetsuppgifter. Mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift är ett krav. Tyska och franska i tal och skrift ses som meriterande. Du har ett entusiastiskt engagemang för kunden och stor passion för kundservice.
Eftersom urval sker löpande ber vi dig att skicka in din ansökan omgående.
Thule-gruppen är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified erbjuder Thule-gruppen produkter inom fyra områden: Carry Solutions (dator- och kameraväskor, ryggsäckar etc),Vehicle Solutions (takräcken, cykelhållare, skidboxar, snökedjor m.m.), Work Solutions (steghållare, verktygslådor m.m.) samt Towing Solutions(dragkrokar och släp). Gruppen har cirka 3 500 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2010 till 6 miljarder SEK.
Läs mer på
www.thule.comThule Sweden AB har sitt säte i Hillerstorp och utvecklar, tillverkar och distribuerar takräcken, skidhållare, cykelhållare m.m.
Publiceringsdatum2011-07-01Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-08-07
Ansökan endast via
www.thule.comAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktTherese Björk, Customer Service Manager, 0370-256 77 (Telefon),
therese.bjork@thule.comFöretagThule Sweden AB
AdressThule Sweden AB
Box 69
33033 HILLERSTORP
KontorsadressBorggatan
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0370-255 00
Faxnummer: 0370-22908
E-postadress:
info@thule.com Jobbnummer 976655
Observera att sista ansökningsdag har passerat.