2nd Line-tekniker till IT-tjänsteföretag - tillsvidare!
Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker nu en 2nd Line-tekniker till vår kund, ett familjeägt bolag under god utveckling och tillväxt som levererar högkvalitativa IT-driftslösningar. För rätt person erbjuds en roll med goda förmåner och skräddarsydda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är placerad på kundens kontor strax norr om centrala Stockholm.
Vi söker dig som har omfattande kunskaper inom IT, så som klienter, servrar, virtualisering, kommunikation och infrastruktur. Här kommer du att få användning av dina erfarenheter då du tar hand om egna kunder och hanterar eskaleringar från företagets service desk. I rollen som 2nd Line-tekniker kommer du att vara en naturlig eskalationspunkt där du förväntas ge support och djupare problemlösning samt har övergripande tekniskt ansvar hos kunder. Vidare kommer du att dokumentera utförda lösningar på ett pedagogiskt sätt, delta i förändringsprojekt hos kunder samt hålla i interna utbildningar.
Vi tror att du som söker den här tjänsten har erfarenhet av små till medelstora kundmiljöer och har förmåga att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. Du är van vid processorienterat arbete, samt kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt. Självklart är du ansvarstagande, har ett gott ordningssinne och god förståelse för service.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2017-12-19Kravprofil för detta jobb• Gymnasial utbildning
• Minst två (2) års erfarenhet av IT-support i små-medelstora kundmiljöer
• Erfarenhet av att driva förbättringsarbete
• God kunskap inom MS Windows Server, Office 365, Linux, virtualisering och nätverk
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• ITIL certifiering
• B-körkort
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Har du tidigare erfarenhet av teknisk support? Drivs du av ansvar och utmaningar? Söker du en roll där du får utrymme för din kreativitet och problemlösningsförmåga? Då är det här tjänsten för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 16274SP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 16274SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 3863253
Observera att sista ansökningsdag har passerat.