2nd line support / Tekniker / Onsite-tekniker

Bravura / Supportteknikerjobb / Solna
2018-09-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line support / Tekniker / Onsite-tekniker" (publicerad 2018-10-31) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2018-09-14

Företaget
Sedan starten 2004 har B2B IT-Partner AB:s vision varit att hjälpa företag till bekymmersfri IT. De har också haft turen att attrahera bra medarbetare som trivs och stannar länge. I deras senaste medarbetarundersökning tycker 93% av alla anställda att B2B IT-Partner är en mycket bra arbetsplats. Hos sina kunder vill de utmärka sig genom sitt engagemang och en genuin vilja att förstå och lösa deras kunders unika behov. De vågar ifrågasätta och ge nya perspektiv genom att utmana och ligga i framkant. Med deras expert-kompetens och rika erbjudande både inom tjänster och produkter, erbjuder de sina kunder den bästa lösningen på deras behov. Det är något som gjort att de vunnit många utmärkelser genom åren med ett gott kreditbetyg och en spännande framgångssaga.


Dina arbetsuppgifter
På B2B IT-Partners fräscha öppna kontorslandskap i Solna Business Park kommer du sitta tillsammans med cirka 55 personer. Här kommer du i ett sammansvetsat team om 13 personer verka i det som utgör företagets IT-support för kundernas räkning, den så kallade SPOC:en. Du kommer jobba i en bred roll som innefattar att hantera nivå 2 ärenden samtidigt som du delegerar svårhanterade ärenden till tredje part och 3rd line support. Vidare kommer du att verka som en Onsite-tekniker och som 1st line support beroende på vilka problem som uppstår hos kund. I din roll supporterar du det nya segmentet som företaget tar sig an under hösten inom logistik- och lagerbranschen. Tillsammans med dina kollegor löser du de IT-problem som kan uppstå hos kunden i exempelvis inköpsorders, trådlösa nätverk, truckterminaler, handscannrar och orderhanteringen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• En gymnasial utbildning
• Servicedesk-erfarenhet i ett större bolag i 1-3 år
• Erfarenhet av Windowsmiljöer, AD, Office 365, Outlook, trådlösa nätverk och skrivare
• B-körkort
• Kan använda både det svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation med kunder kan komma att ske på båda språken

Det är meriterande om du som kandidat har:
• En gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT
• Jobbat i servicedesksystemet Kaseya
• Kunskap- och erfarenhet av ramverket ITIL

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som 2nd line support på B2B IT-Partner är det viktigt att du trivs i en varierad miljö som präglas av ditt stora intresse för IT-lösningar. Ditt arbetssätt präglas av en problemlösande förmåga samtidigt som du är kommunikativ och samarbetsvänlig mot dina kollegor. Med din problemlösningsförmåga verkar du alltid för kundens bästa för att ge den optimala servicen och förståelsen för de problem som uppstår. Du är även noggrann och detaljfokuserad och drar dig inte för att hjälpa till där det behövs. Det innebär att du kan jobba högt som lågt, är stresstålig och är användarfokuserad.

Övrig information:

Start: Början av november
Plats: Solna Business Park
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd line support, onsite-tekniker, supporttekniker, support, servicedesk, tekniker, 1st line support, IT, IT-tekniker, level 2 support.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carl Gustafsson carl.gustafsson@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0184

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4349293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: