2nd line support - onsite / drift
SW / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-08-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line support - onsite / drift" (publicerad 2015-09-29) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
Jobbar du i en supporterande roll, vill avancera och jobba inom 2nd line med ena foten inom drift?
SWIT söker för kunds räkning en 2nd line tekniker. Vår kund är en stor koncern inom privat vård och omsorg. Du anställs av vår kund och jobbar i deras nya lokaler i Solna. En supportroll där du utöver komplex probelmlösning även får stötta upp driftsidan. En varierande och utmanande tjänst där du får jobba i ett engagerat och sammansvetsat team.
Publiceringsdatum2015-08-24Dina arbetsuppgifterDu ingår i i Drift & Support teamet och du kommer huvudsakligen att arbeta med IT-support, felsökning, installation och konfigurering av hårdvara (dator och telefon), rådgivning och ta emot mer komplexa ärenden från 1st Line. Du kommer även att hantera alla ärenden som kommer från den interna verksamheten på huvudkontoret där du är statonerad, och då onsite. Du förväntas också kunna åka ut till verksamheterna och supportera vid behov.
ProfilVi söker dig som brinner för att arbeta med service, människor och hjälpa dem i deras dagliga arbete. För att lyckas i tjänsten bör du ha mycket goda tekniska kunskaper och erfarenheter i bl a Windows, Office, Citrix, AD, VMware, SCCM, Cisco och liknande system. I ditt arbete är du mycket serviceinriktad, pålitlig, noggrann, uppskattar ett högt tempo och en föränderlig miljö.
Du är stresstålig, positiv och kommunikativ med en väl utvecklad känsla för att ge service. Du sätter kundens behov först och är en bra lagspelare i ett sammansvetsat team. Du kommer även stötta upp mot drift vilket gör jobbet varierande och utmanande.
Utöver det är du ansvarstagande, engagerad, noggrann och flexibel. Arbetet ställer stora krav på att sätta sig in i användarens problem och kunna hjälpa till på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Övrig informationOvanstående tjänst är en rekrytering som SWIT bedriver för kunds räkning. Du anställs av vår kund och tjänsten är tänkt att tillsättas så snart som möjligt, men viktigast är att hitta rätt person. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Markus Öhman, 070-471 02 43.
Sökord: Second line, nätverk, drift, server, Microsoft SCCM, VMware, AD, Active Directory, supporttekniker, drifttekniker, helpdesktekniker
Varaktighet, arbetstid
08:00 - 17:00 Dagtid
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarkus Öhman +46 70-471 02 43
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4 tr
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2401369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.