2nd line Agent / Quality Agent

Jollyroom AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Är du en kommunikativ, kvalitetsmedveten & erfaren kundservicemedarbetare som är redo för nya utmaningar? Då kan du vara vår nästa Quality Agent eller 2nd Line Agent på kundserviceavdelningen!

Som Quality Agent säkerhetsställer du att våra kunder får oslagbar service samt att våra medarbetare har den bästa kompetensen och kvalitén i sitt arbete. Din uppgift är att genom coachning, utbildning och uppföljning säkerställa att dina kollegor i ditt team uppnår sina och företaget mål. Att de fokuserar på kunden och kvalité och levererar service i världsklass tillsammans med hela avdelningen. I arbetet ingår det att ha nära samarbete med övriga Quality Agents, teamledare och andra enheter för att ständigt utveckla verksamheten vidare för att underlätta för barnfamiljen.

Rollen som Kundserviceagent 2nd line passar för dig som har erfarenhet av att jobba i en kundtjänst och vill ta nästa steg i karriären. En 2nd Line Agent är i grunden en Kundserviceagent som har tilldelats ett extra ansvar i sin roll som support.

We work together, we are brave and we create value for the customer - är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Arbetsuppgifter Quality Agent:

• Daglig kundkontakt med kunder för att upprätthålla spetskompetens i flöden
• Stötta, motivera och coacha kollegor i teamet och på enheten
• Hålla i interna utbildningar och workshops samt bidra till bra och uppdaterat utbildningsmaterial
• Löpande hålla coachningssamtal
• Följer upp data och statistik för att säkerställa att teamet och medarbetare uppnår sina mål och arbetar mot
• verksamhetens mål
• Initiera och driva projekt för att utveckla och förbättra vår kundservice
• Ha ett nära samarbete med övriga Quality Agents, 2nd Line, Teamleaders och Customer Service Area Managers
• Administrativa uppgifter kring personal, t.ex. schemaläggning, utbildningsplanering
• Tät kontakt med övriga avdelningar på Jollyroom och strävar ständigt efter att ha en god kommunikation och förbättra samarbeten
• Agera som förebild i alla lägen och arbeta värderingsstyrt efter Jollyroom värderingar

Arbetsuppgifter 2nd Line Agent:

• Agerar daglig support till 1st line agenter
• Håller i interna utbildningar och introduktioner
• Uppdaterar och översätter dokumentation och manualer
• Driver och deltar i projekt för att utveckla kundserviceavdelningen
• Utvecklar och förbättrar samarbeten med andra avdelningar

Vi tror att du har följande bakgrund:

• Minst 1,5 - 2 års erfarenhet av att arbeta i en kundtjänst, gärna inom callcenter eller e-handel
• Förmågan att kommunicera på svenska och engelska i både tal och skrift
• Stor systemvana och är mästare på Excel
• Erfarenhet av att coacha

Personlighetsmässigt tror vi att du är kommunikativ, kvalitetsmedveten, prestigelös och lösningsorienterad. Du trivs i en föränderlig miljö och på en arbetsplats med ständigt utvecklingsfokus. Du är självständig i arbetet och har lätt för att fatta beslut som är för verksamhetens bästa.

Meriterande:

• Erfarenhet av att arbeta med SAP eller Freshdesk
• Goda språkliga kunskaper i norska, danska, eller finska i både tal och skrift

Fördelar med att jobba hos oss:

• Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
• Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
• Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
• Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
• Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym och på sikt restaurang. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information:

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
• Arbetstider: måndag - fredag, kl. 08:00 - 17:00
• Placering: Göteborg, Torslanda, Sörredsvägen 111
• Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via epost; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn eller Instagram!! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jollyroom AB (org.nr 556815-7159)

Arbetsplats
Jollyroom

Jobbnummer
8502839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: