2 st Supportekniker till Helpdesk vid IT-avdelningen

Karolinska Institutet / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet i Solna, Stockholm, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige

Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.



Avdelningen
Tjänsten som supporttekniker är placerad vid enheten för Service inom IT-avdelningen.

Enheten, som är nybildad, består av grupperna Helpdesk, Verksamhetsrelationer och Tjänsteansvar. Du ingår i ett team med goda kollegor, som arbetar tillsammans mot gemensamma mål, och med en engagerad gruppchef som stöttar dig i din utveckling.

Publiceringsdatum
2019-01-30

Dina arbetsuppgifter
I rollen som supporttekniker inom serviceenheten kommer du bli en del av vårt team på tolv personer som ansvarar för universitetets 1st line support. Den tekniska kompetensen är hög i teamet och vi hanterar en stor variation av ärenden. Vi värdesätter intern kompetensutveckling så du kommer ha stora möjligheter att växa i rollen. Här under ser du ett axplock av vad som hanteras inom helpdesk idag:
• Bemanna supportfunktionen under kontorstid
• Via ärendehanteringssystemet hantera första linjens inkommande ärenden.
• Ge support och service för användare av den standardiserade klientdatorn, i första hand via fjärrstyrningsverktyg.
• Ge support och service kring övriga universitetsgemensamma tjänster och verktyg
• Kategorisera, märka och vid behov distribuera ärenden vidare till avdelningens övriga funktioner
• Dokumentera och publicera supportdokumentation
• Svara på allmänna frågor förekommande i en större IT-miljö
Du kommer också delta i att höja kompetensen hos organisationens medarbetare genom ett nyligen påbörjat strategiskt arbete där vi flyttar ut vår kunskap närmare användarna. Detta genom att arbeta fram en self service portal samt genom såväl internt som externt shift left-arbete ut till Level Zero-support.

Kvalifikationer
• Du har en gymnasial utbildning inom IT, alternativt 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Goda kunskaper om såväl Mac som Windows-operativ
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då flertalet av institutionens anställda är engelskspråkiga.
• Certifiering inom ITIL, samt kunskap om PM3
• Meriterande om Du har erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola
Som person är du resultatinriktad, ansvarstagande och initiativtagande. Du tar även tag i arbetsuppgifter och ger dig inte förrän dessa är slutförda. Du trivs med att arbeta efter mål på gruppnivå och du har en kreativ sida som gör dig bra på att hitta nya lösningar. Du har en god samarbetsförmåga och ett öppet förhållningssätt, vilket gör att du prestigelöst kan diskutera olika lösningsalternativ på frågor relaterade till verksamheten. Tack vare din goda kommunikativa förmåga kan du bemöta flera olika typer av personligheter på ett bra sätt.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna hos våra sökande.

Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi. Urval och intervjuer sker löpande varför vi önskar få din ansökan snarast möjligt.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-17
Ange följande referens när du ansöker: 2-681/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kerry Söderblom, enhetschef Service 08-524 86 868, kerry.soderblom@ki.se

Företag
Karolinska Institutet

Adress
Karolinska Institutet
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Kontorsadress
Nobels väg 5

Jobbnummer
4585267

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet: