2 st Biståndshandläggare
Lindesbergs kommun / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli bättre.
1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
På myndighetsenheten som tillhör socialförvaltningen, arbetar sju biståndshandläggare, två handläggare inom LSS och fem handläggare inom SoL. Nu ska en av våra handläggare gå på föräldraledighet och en går vidare till annat uppdrag, därför söker vi en på vikariat och en på tillsvidare tjänst.
Publiceringsdatum2019-03-04ArbetsuppgifterTycker du om att arbeta med människor, har ansvarskänsla samt har den enskildes individuella behov i fokus kan detta vara ett uppdrag för dig. vi erbjuder dig ett omväxlande och meningsfullt arbete med möjlighet att göra skillnad. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med enhetschef, biståndshandläggare, ekonomiassistent och avgiftshandläggare.
Myndighetsenheten ansvarar för Socialtjänstlagen (SoL), Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och socialpsykiatri (SoL).
Som biståndshandläggare ansvarar du för att utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp beslutade insatser. Arbetet innebär att du kommer att ha många kontakter med både interna och externa utförare, andra vårdgivare, myndigheter och andra förvaltningar inom Lindesbergs kommun. Du arbetar självständigt i en grupp med kunniga och kompetenta handläggare.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomexamen, examen från högskolans sociala omsorgslinje eller annan likvärdig utbildning. Du som söker ska ha lätt för att kommunicera i tal och skrift, vara flexibel samt ha god samarbetsförmåga då arbetet innebär att ha kontakt med många olika människor och att samverka med så väl externa samarbetspartner inom hälso- och sjukvården, som interna samarbetspartner inom hemtjänst, äldreboende och övrig socialtjänst.
Det är meriterande om du har erfarenhet av myndighetsutövning inom äldreomsorgen samt kunskap inom dokumentationsprogrammet Viva. Vi söker dig med goda kunskaper i gällande lagstiftning. Då dokumentation och utredning är en viktig del i ditt arbete behöver du också goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift samt analytisk förmåga. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och är uthållig i ditt arbetssätt, vidare är du serviceinriktad, självgående, flexibel, ansvarstagande och noggrann.
B-körkort.
ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Vill du veta mer om platsen Lindesberg? Gå in på
www.flyttatilllindesberg.seVaraktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Omgående.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: SN:A2019/20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadde Gustavsson
madde.gustavsson@lindesberg.se 0581-816 26
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 Lindesberg
KontorsadressStentäppsgatan 5 Lindesberg
Jobbnummer 4646775
Observera att sista ansökningsdag har passerat.