1st-line / Helpdesk tekniker

JHL-Net Solutions / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JHL-Net Solutions i Stockholm

JHL-Net Solutions AB grundades i februari 2014 av unga entreprenörer som tillsammans har en gemensam passion för informationsteknik. Våra medarbetare har sedan tidigare mångårig erfarenhet av att arbeta med små, medelstora och stora organisationer. Dagens företag förlitar sig mer på nätverksteknik än någonsin tidigare och vi på JHL-Net Solutions ser det som en möjlighet att få hjälpa varje företag med att effektivisera deras verksamhet. För oss finns det inget företag som är för stort eller för litet.

Idag består teamet hos JHL-Net Solutions av ett femtiotal anställda mellan 25 och 35 år. Nu behöver vi utöka vårt team med ytterligare en person och vi hoppas att det är du.


I rollen som 1st-line tekniker kommer du att arbeta med IT-relaterade frågor över telefon, chatt och e-mail för att hjälpa våra kunder att lösa enklare problem. För att lyckas i arbetet är det fördelaktigt om du sedan tidigare har arbetat med ärendehantering och att du är van vid att ha många bollar i luften. Arbetstiden är fördelat mellan 07:00-01:00 (sommartid) och 07.00-00:00 alla dagar i veckan året om.

Vi ser helst att du:

• Har 1 års erfarenhet av liknande arbete inom helpdesk.

• Har grundläggande kunskaper i Active Directory (exempelvis användare, datorer, säkerhetsgrupper och distributionslistor).

• Kan arbeta med Officepaketet.

• Har kunskap i enklare felsökning.

• Kan tala och skriva flytande svenska och engelska.

• Har kunskaper i Windows 7.

Din personlighet:

Du som person är en problemlösare. Du är kommunikativ och kan därför vara tydlig och förklara på ett pedagogiskt sätt. Du är serviceinriktad och strävar efter att hela tiden ge förstklassig service till våra kunder. Du är ambitiös och tävlingsinriktad och söker ständigt efter nya sätt att förbättra saker och ting. Du är flexibel och trivs med att jobba i en global roll.



Att arbeta för JHL-Net Solutions hjälper dig att utvecklas och du får en chans att lära dig nya saker, att ta egna initiativ och samarbeta med många trevliga kollegor. Om ovanstående passar in på dig ser vi helst att du lämnar in din ansökan så snart som möjligt.

Ansökningstiden har passerat.

Start: 2018-04-01

Varaktighet: 6 månader med chans till förlängning

Arbetsplats: Stockholm

Kontaktperson: Rubaiyat Rezwan, 0735445693

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2018-03-21

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 1st-line / Helpdesk tekniker
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rubaiyat Rezwan 0735445693
Rubaiyat Rezwan 0735445693

Företag
JHL-Net Solutions

Adress
JHL-Net Solutions
Skrakgränd 1, 1tr
12349 Stockholm

Kontorsadress
Skrakgränd 1, 1tr

Jobbnummer
4036254

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JHL-Net Solutions

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JHL-Net Solutions: